Page 390 - KDK
P. 390

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               7.12.5.4.2. Ödenen İfraz Tevhit Harcı Tutarının İadesi

               Başvuran, Düzce ili, Gölyaka ilçesi, …nolu parselin imar durumunda kısmen konut
               alanında, kısmen tarım alanında, kısmen yapı yasaklı alanda, kısmen de yol alanında
               kaldığını, İmar Kanunu’nun ilgili maddelerine göre ifraz işlemi talep edildiğini ve
               ifraz işlemine ait dosyanın Belediye Encümenince onaylandığını, 2464 sayılı Belediye
               Gelirler Kanunu’nun ilgili maddelerine göre ifraz tevhit harcının yola terk edilen
               alan düşüldükten sonra kalan parsel alanı konut bölgeleri harcının temel alınarak
               hesaplandığını ve 2.814 TL harç ödemesi alındığını, parselin konut imarlı alanının
               6.201,84 m², tarım ve yapı yasaklı alanın 39.593,98 m², yola terk alanının 5.454,18
               m² ve toplam parsel alanının da 51.250 m² olduğunu iddia ve ifade ederek, konut
                              2
               alanı (6201,84 m  ) için, kesilen tarihteki bedelden ifraz harcının hesaplanmasını, diğer
               alanlar için (tarım alanı, yapı yasaklı alan) geçen bir yıllık süreçte yatırılan tutarın değer
               kaybetmesine bağlı olarak ÜFE ve/veya harç oranlarında yapılan zam tutarında iadesini
               talep etmiştir.
               Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri kapsamında; Gölyaka Belediye
               Başkanlığı İmar ve Şehircilik Müdürlüğünden alınan cevabi yazıda; “…Belediyemiz
               Encümeninin 21.07.2020 tarih ve 2020/34 sayılı kararı ile Gölyaka Belediyesine
               ödemiş olduğu 2.814,00- TL ifraz ve tevhit harcının 2.441,89-TL miktarının iadesinin
               yapılması uygun görülmüştür.” açıklamasına yer verildiği tespit edildiğinden başvuru
               hakkında Dostane Çözüm Kararı 221  verilmiştir.
               7.12.5.5. Toplu Taşıma Hizmetleri

               Şehiriçi ulaşım, yürümeden, bisiklet-motosiklet ve özel araç kullanımına, taksiden
               otobüse, tramvaydan metroya ve feribota kadar tüm ulaşım yöntemlerini kapsamaktadır.
               Şehirlerdeki yaşam alanlarının giderek artması, nüfustaki artış, kişilerin şehir içinde bir
               yerden bir yere kolaylıkla ulaşım sağlamalarını gün geçtikçe daha da önemli bir hâle
               getirmektedir.
               Bu noktada, şehir içi toplu taşıma hizmetlerinin yaygınlaştırılması, toplu taşıma
               hizmetinin kalitesinin artırılarak tercih edilir hale getirilmesi, toplu taşıma araçlarının
               kalitesinin yükseltilmesi, şehirde yaşayan engellilerin, yaşlıların ve çocukların yanında
               herkese güvenli bir şekilde toplu taşıma hizmet sunulması belediyelerin önemli görevleri
               arasında yer almaktadır.

               Bu alanda belediyelerin toplu taşıma araçlarının güzergâhlarının değiştirilmesi, toplu
               taşıma araçlarının sefer sayılarının arttırılması, ilave durak konulması, toplu taşıma
               ücretlerinin yüksek olması ile toplu taşıma hizmetlerinde öğrenci seyahat kartı
               alınmasına engel teşkil eden yaş şartının kaldırılması, öğretmenlere, bekçiler indirimli
               seyahat kartı verilmesi, toplu taşıma araçlarına binişlerde kullanılan kartların usulsüz
               kullanımı nedeniyle kart sahibine kesilen cezalara yönelik itiraz ya da talep içerikli
               başvurular alınmıştır.
               221  2020/67293 numaralı başvuru hakkında verilen 24.08.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı


                                                                        2020 YILLIK RAPOR  389
   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395