Page 390 - KDK
P. 390
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
7.12.5.4.2. Ödenen İfraz Tevhit Harcı Tutarının İadesi
Başvuran, Düzce ili, Gölyaka ilçesi, …nolu parselin imar durumunda kısmen konut
alanında, kısmen tarım alanında, kısmen yapı yasaklı alanda, kısmen de yol alanında
kaldığını, İmar Kanunu’nun ilgili maddelerine göre ifraz işlemi talep edildiğini ve
ifraz işlemine ait dosyanın Belediye Encümenince onaylandığını, 2464 sayılı Belediye
Gelirler Kanunu’nun ilgili maddelerine göre ifraz tevhit harcının yola terk edilen
alan düşüldükten sonra kalan parsel alanı konut bölgeleri harcının temel alınarak
hesaplandığını ve 2.814 TL harç ödemesi alındığını, parselin konut imarlı alanının
6.201,84 m², tarım ve yapı yasaklı alanın 39.593,98 m², yola terk alanının 5.454,18
m² ve toplam parsel alanının da 51.250 m² olduğunu iddia ve ifade ederek, konut
2
alanı (6201,84 m ) için, kesilen tarihteki bedelden ifraz harcının hesaplanmasını, diğer
alanlar için (tarım alanı, yapı yasaklı alan) geçen bir yıllık süreçte yatırılan tutarın değer
kaybetmesine bağlı olarak ÜFE ve/veya harç oranlarında yapılan zam tutarında iadesini
talep etmiştir.
Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri kapsamında; Gölyaka Belediye
Başkanlığı İmar ve Şehircilik Müdürlüğünden alınan cevabi yazıda; “…Belediyemiz
Encümeninin 21.07.2020 tarih ve 2020/34 sayılı kararı ile Gölyaka Belediyesine
ödemiş olduğu 2.814,00- TL ifraz ve tevhit harcının 2.441,89-TL miktarının iadesinin
yapılması uygun görülmüştür.” açıklamasına yer verildiği tespit edildiğinden başvuru
hakkında Dostane Çözüm Kararı 221 verilmiştir.
7.12.5.5. Toplu Taşıma Hizmetleri
Şehiriçi ulaşım, yürümeden, bisiklet-motosiklet ve özel araç kullanımına, taksiden
otobüse, tramvaydan metroya ve feribota kadar tüm ulaşım yöntemlerini kapsamaktadır.
Şehirlerdeki yaşam alanlarının giderek artması, nüfustaki artış, kişilerin şehir içinde bir
yerden bir yere kolaylıkla ulaşım sağlamalarını gün geçtikçe daha da önemli bir hâle
getirmektedir.
Bu noktada, şehir içi toplu taşıma hizmetlerinin yaygınlaştırılması, toplu taşıma
hizmetinin kalitesinin artırılarak tercih edilir hale getirilmesi, toplu taşıma araçlarının
kalitesinin yükseltilmesi, şehirde yaşayan engellilerin, yaşlıların ve çocukların yanında
herkese güvenli bir şekilde toplu taşıma hizmet sunulması belediyelerin önemli görevleri
arasında yer almaktadır.
Bu alanda belediyelerin toplu taşıma araçlarının güzergâhlarının değiştirilmesi, toplu
taşıma araçlarının sefer sayılarının arttırılması, ilave durak konulması, toplu taşıma
ücretlerinin yüksek olması ile toplu taşıma hizmetlerinde öğrenci seyahat kartı
alınmasına engel teşkil eden yaş şartının kaldırılması, öğretmenlere, bekçiler indirimli
seyahat kartı verilmesi, toplu taşıma araçlarına binişlerde kullanılan kartların usulsüz
kullanımı nedeniyle kart sahibine kesilen cezalara yönelik itiraz ya da talep içerikli
başvurular alınmıştır.
221 2020/67293 numaralı başvuru hakkında verilen 24.08.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
2020 YILLIK RAPOR 389