Page 97 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 97

1.2.3 Performans Göstergesi
                     Performans            Ölçü    2020     2021         2021          2022     2023      2024
                     Göstergeleri         Birimi            Hedef     Gerçekleşme  Tahmin  Tahmin  Tahmin
               3- Şikâyet başvurularına
               ilişkin kurum tarafından
               karşılanan bilgilendirme   Adet    184.758  100.650      125.028      102.000   105.000   107.000
               taleplerinin sayısı



              Göstergeye İlişkin Açıklama:  Başvuru öncesinde veya sonrasında, şikâyet başvuru süreci ve diğer
                                             hak arama yolları hakkında kişilerin bilgilendirilmesine ilişkindir.
              Hesaplama Yöntemi:               Kurumumuza iletilen şikâyet başvuruları ile bunlardan kaynaklı
                                                                 diğer bilgilendirme taleplerinin sayısı dikkate alınmaktadır.

              Verinin Kaynağı:               Kurum tarafından oluşturulan, işleyiş sırasında kullanılan ve Kurum
                                             sistemlerinde (SYS-EBYS) yer alan bilgi-belgeler (Söz konusu veri
                                             kaynağı, 6328 sayılı Kanun gereğince her yıl TBMM’ye sunulan
                                             Yıllık Raporlarda ve Sayıştay ile kamuoyunun denetimine açık olan
                                             İdare Faaliyet Raporlarında alenileştirilmektedir).

              Sorumlu İdare:                       KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU


              Performans Göstergesine İlişkin Faaliyet Açıklamaları:
              

              Vatandaşların Kurumumuzun şikâyet mekanizmasının işleyişi ve başvuru yöntemleri hakkında bilgi
              almak için bilgilendirme taleplerinin karşılanması ve başvuru sonrasında mevcut şikâyetin safahatı
              hakkında  bilgi  taleplerini  karşılamak  amacıyla  İlk  İnceleme,  Dağıtım  ve  Bilgilendirme  Bürosu
              oluşturulmuştur.

              Bu kapsamda, Çağrı merkezi gibi çalışan “Bilgilendirme Sistemimiz” vasıtasıyla Kurumumuza ve
              İstanbul  Büromuza  şikâyet  başvurularına  ilişkin  olarak;  dosyanın  sahafatı,  başvurunun  usulü,
              yüzyüze görüşme talebi kapsamında bizzat gelen, telefon vasıtasıyla ulaşan veya bilgi edinme yolu
              ile başvuran vatandaşlarımıza ait istatistiki bilgiler aşağıda yer almaktadır. Bu bilgilendirmelerle
              vatandaşın  sorununa  çözüm  aranmakta  veya  kendisine  hukuki  yardımda  bulunularak  yol
              göstermek suretiyle gerekli yönlendirmeler yapılmaktadır.

              Buna göre 2021 yılı sonu itibariyle;

              -  Kurumumuzca aranmak ve Kurumumuza gelen olmak üzere toplam 32.424 telefon görüşmesi,
              -  Kurumumuza e-posta yoluyla yapılan 80.017 adet bilgi talepleri,
              -  Kurumumuza  ve  İstanbul  Büromuza  bizzat  gelen  vatandaşlarla  yapılan  4.052  adet  yüz  yüze
                 görüşme,
              -  Kurumumuza ve İstanbul Büromuza bizzat gelen vatandaşlarla yapılan yüz yüze görüşmeler ile
                 "Ombudsmanlık  Halkla  Buluşuyor"  bölgesel  toplantıları  kapsamında,  il  çalışma  ziyaretleri
                 kapsamında, ilköğretim ve liselerle buluşmalarda, üniversite konferanslarında, gerçekleştirilen

                                                                                                            95
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102