Page 99 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 99
1.2.4 Performans Göstergesi
Performans Ölçü 2020 2021 2021 2022 2023 2024
Göstergeleri Birimi Hedef Gerçekleşme Tahmin Tahmin Tahmin
4- Şikâyet
mekanizmasının
etkinliğinin artırılması Adet 52 20 48 20 21 23
amacıyla yapılan
yenilik sayısı
Göstergeye İlişkin Açıklama: Kurumun görevini icra ederken kullandığı ve şikâyet başvurularının
etkin surette incelenmesini/takibini sağlayan mevzuat
hükümlerinin, idari süreçlerin ve teknik altyapının güncel şartlara
uyumlaştırılması için yapılan yeniliklere ilişkindir.
Hesaplama Yöntemi: Şikâyet mekanizmasına olumlu katkı sunacak her tür yeniliğin
sayısı dikkate alınmaktadır.
Verinin Kaynağı: Kurum tarafından oluşturulan, işleyiş sırasında kullanılan ve Kurum
sistemlerinde (SYS-EBYS) yer alan bilgi-belgeler (Söz konusu veri
kaynağı, 6328 sayılı Kanun gereğince her yıl TBMM’ye sunulan
Yıllık Raporlarda ve Sayıştay ile kamuoyunun denetimine açık olan
İdare Faaliyet Raporlarında alenileştirilmektedir).
Sorumlu İdare: KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Performans Göstergesine İlişkin Faaliyet Açıklamaları:
Başvuruların incelenmesinde noktasında verimliliği ve işlevselliği artırmak amacı ile
Kurumumuzun kendi imkânlarıyla yazılımını yaptığı Şikâyet Yönetim Sisteminde (SYS),
Kurumun ihtiyaç analizleri ve kurum personelinden gelen talepler doğrultusunda;
- SYS e-imza entegrasyonları geliştirilerek daha hızlı ve kullanışlı hale getirilmiştir.
- Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi tarafından belirlenen, kamu kurumları arasında
iletilecek resmi yazışmalar ile bunların üst verilerini ve elektronik imzalarını taşıyacak paket
yapısında değişiklik yapılmış, bu kapsamda Kurumumuzun eyp 2.0 alt yapısına geçiş işlemi
tamamlanmıştır.
- Elektronik paketlerin imzalanmasında son aşama olan kurum mührü sisteme entegre
edilmiştir.
- Sisteme toplu imza ve toplu mühürleme özelliği eklenmiştir.
- Kullanıcıların pdf dokümanlarını sayfalara göre ayırabilmesi ve dış yazışmalara ek olarak
ekleyebilmesi sağlanmıştır.
- Şikâyet dosyalarının incelenmesi aşamasında kurumlar arasındaki yazışmaların azaltılması ve
hızlı sonuç alınması için SGK, noterler ve ÖSYM web servisleri SYS’ye entegre edilmiştir.
- İstatistik ve giden evrak posta raporlarının sistem üzerinden alınabilmesi için Excel web
servisi SYS’ye entegre edilmiştir.
- Kullanıcıların SYS içindeki tüm kararlara metin içi arama yaparak erişim sağlayabilmesi için
Kurumun tüm kararlarına OCR’lama işlemi yapılmıştır.
97