Page 99 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 99

1.2.4 Performans Göstergesi
                    Performans           Ölçü    2020    2021        2021          2022       2023      2024
                    Göstergeleri        Birimi           Hedef  Gerçekleşme      Tahmin      Tahmin  Tahmin
               4- Şikâyet
               mekanizmasının
               etkinliğinin artırılması   Adet    52      20          48            20          21       23
               amacıyla yapılan
               yenilik sayısı


              Göstergeye İlişkin Açıklama:  Kurumun görevini icra ederken kullandığı ve şikâyet başvurularının
                                             etkin    surette   incelenmesini/takibini   sağlayan    mevzuat
                                             hükümlerinin, idari süreçlerin ve teknik altyapının güncel şartlara
                                             uyumlaştırılması için yapılan yeniliklere ilişkindir.

              Hesaplama Yöntemi:               Şikâyet mekanizmasına olumlu katkı sunacak her tür yeniliğin
                                                                 sayısı dikkate alınmaktadır.

              Verinin Kaynağı:               Kurum tarafından oluşturulan, işleyiş sırasında kullanılan ve Kurum
                                             sistemlerinde (SYS-EBYS) yer alan bilgi-belgeler (Söz konusu veri
                                             kaynağı, 6328 sayılı Kanun gereğince her yıl TBMM’ye sunulan
                                             Yıllık Raporlarda ve Sayıştay ile kamuoyunun denetimine açık olan
                                             İdare Faaliyet Raporlarında alenileştirilmektedir).

              Sorumlu İdare:                       KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



              Performans Göstergesine İlişkin Faaliyet Açıklamaları:
              
                Başvuruların  incelenmesinde  noktasında  verimliliği  ve  işlevselliği  artırmak  amacı  ile
                 Kurumumuzun  kendi  imkânlarıyla  yazılımını  yaptığı  Şikâyet  Yönetim  Sisteminde  (SYS),
                 Kurumun ihtiyaç analizleri ve kurum personelinden gelen talepler doğrultusunda;

                 -  SYS e-imza entegrasyonları geliştirilerek daha hızlı ve kullanışlı hale getirilmiştir.
                 -  Cumhurbaşkanlığı  Dijital  Dönüşüm  Ofisi  tarafından  belirlenen,  kamu  kurumları  arasında
                     iletilecek resmi yazışmalar ile bunların üst verilerini ve elektronik imzalarını taşıyacak paket
                     yapısında değişiklik yapılmış, bu kapsamda Kurumumuzun eyp 2.0 alt yapısına geçiş işlemi
                     tamamlanmıştır.
                 -  Elektronik  paketlerin  imzalanmasında  son  aşama  olan  kurum  mührü  sisteme  entegre
                     edilmiştir.
                 -  Sisteme toplu imza ve toplu mühürleme özelliği eklenmiştir.
                 -  Kullanıcıların pdf dokümanlarını sayfalara göre ayırabilmesi ve dış  yazışmalara ek olarak
                     ekleyebilmesi sağlanmıştır.
                 -  Şikâyet dosyalarının incelenmesi aşamasında kurumlar arasındaki yazışmaların azaltılması ve
                     hızlı sonuç alınması için SGK, noterler ve ÖSYM web servisleri SYS’ye entegre edilmiştir.
                 -  İstatistik  ve  giden  evrak  posta  raporlarının  sistem  üzerinden  alınabilmesi  için  Excel  web
                     servisi SYS’ye entegre edilmiştir.
                 -  Kullanıcıların SYS içindeki tüm kararlara metin içi arama yaparak erişim sağlayabilmesi için
                     Kurumun tüm kararlarına OCR’lama işlemi yapılmıştır.


                                                                                                            97
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104