Page 84 - 2021 Yıllık Rapor
P. 84

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               İncelemeye alınan toplam 21.782 adet şikâyet başvurusunun 19.740 tanesi (%96,87’si)
               Kurumumuz tarafından sonuçlandırılmış ve inceleme sonuçları şikâyetçilere bildirilmiştir.
               Verilen kararlara ilişkin ayrıntılı bilgilere yukarıdaki bölümlerde yer verilmiştir.
               Kurumumuzca 2021 yılında sonuçlandırılan 19.740 başvurunun 6.084 adedi kabul
               edilebilir  nitelikte  olarak  değerlendirilmiştir.  Bu  oran  %30,8’e tekabül etmektedir.
               Kabul edilebilir başvuru oranı yukarıda yer verilen diğer ombudsmanlık kurumlarının
               kabul edilebilir başvuru oranlarının bir hayli üzerinde gerçekleşmiştir.
               Kabul edilebilir nitelikteki  6.084 başvurunun  3.160 adedi dostane çözüm ile
               sonuçlandırılırken, 403’ü kısmen tavsiye kısmen ret olmak üzere toplam 1.201 adet
               başvuru hakkında tavsiye kararı, 1.320 adet başvuru hakkında ise ret kararı verilmiştir.
               Tablo 25: 2021 Yılı Kabul Edilebilir Başvurulara İlişkin Karar Dağılımları

                Karar Türleri                                                2021
                Dostane Çözüm Yolu ile Çözümlenen Dosya Sayısı               3.160
                Tavsiye Kararı                                               1.201
                K.Tavsiye K Ret Kararı                                         403
                Ret Kararı                                                   1.320
                Toplam                                                       6.084

               Dostane çözüm, tavsiye ve kısmen tavsiye kısmen ret kararları toplamının kabul
               edilebilir başvurular hakkında verilen kararlara oranı %78,30’a tekabül etmektedir.
               %21,70 oranındaki başvurular ise haklı bulunmayarak ret kararı verilmiştir. Bu hususlar
               değerlendirildiğinde Kurumumuz, kendisine yapılan başvuruların %78,30’unda
               sorunu çözmüş veya çözümüne yönelik olumlu iradesini ortaya koymuştur.
               Diğer bir anlatımla Kurumumuzun, sorunların çözümüne yönelik yeteneğini
               gösteren başarısı 2021 yılında %78,30 olarak gerçekleşmiştir. %21,70'inde de
               ret kararı verilmekle birlikte şikâyetçinin talebiyle ilgili hukuki durum açıklığa
               kavuşturulmuştur.
               Diğer yandan Kurumumuz,  Yıllık Raporun ilerleyen bölümlerinde yer verildiği
               üzere, nitelikli ve kabul edilebilir başvuru sayısını artırmak için tanıtım faaliyetleri,
               konferanslar ve yarışmalar düzenlemekte, çalıştaylar tertip etmekte, tanıtıma yönelik
               basılı yayınların dağıtımını gerçekleştirmektedir. Şikâyet başvuru rehberi hem Kurum
               sitemizde yayınlanmakta hem de basımı yapılarak vatandaşımıza dağıtılmaktadır.
               e-başvuru sayfamızda da başvurucuyu bilgilendirmeye yönelik açıklamalara yer
               verilmektedir.
               2022 yılında da nitelikli ve kabul edilebilir başvuru sayısının artırılarak Kurumumuzun
               sorun çözme yeteneğinin daha üst seviyelere çıkarılması için bilinçlendirmeye ve
               farkındalık artırmaya yönelik faaliyetlerimiz artarak devam edecektir.





                                                                        2021 YILLIK RAPOR  83
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89