Page 27 - KDK
P. 27

T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU




                   •  Kamu  kurum  ve  kuruluşlarıyla  sorun  yaşayan  vatandaşların  şikâyetlerini  alma,  bu
                      şikâyetleri değerlendirme ve çözüme kavuşturma süreçlerini hızlandırmak, iyileştirmek
                      ve  vatandaşın  hak  arama  imkanını  daha  da  kolaylaştırma  amacıyla  Kurumumuz  ile
                      TÜSSİDE arasında imzalanan ve 30 Ocak 2020-23 Eylül 2020 tarihleri arasında tamamlanan
                      “Süreç İyileştirme Projesi”  kapsamında  özellikle  şikâyet  inceleme  ana  sürecinin
                      iyileştirilmesi, mevcut ve iyileştirilmesi önerilen süreç faaliyet adımları doğrultusunda iş
                      yükünün belirlenmesi, şikâyet yönetim ana sürecinin iyileştirilmesine katkı sağlayacak iyi
                      uygulama örneklerinin analizi ile şikâyet başvuruları inceleme sonucunda verilen karar
                      türlerinin analizi ve değerlendirilmesine ilişkin çıktı dokümanlarından yararlanılmıştır.



                   C. Stratejik Plan Amaç ve Hedeflerinin Belirlenmesi ile Stratejik Planın Yazılması

                   Yapılan literatür araştırmaları, alt grup toplantıları  ile iç ve dış paydaşlara yönelik analizler,
                   kuruluş içi analiz ile bağımsız yürütülen AB destekli proje dokümanları ile GZFT ve PESTLE
                   analizleri sonucunda Kurumun stratejik planına temel oluşturan fikirler derlenerek yazılı
                   hale getirilmiştir.

                   Bu kapsamda misyon, vizyon, çalışma ilkeleri ve politika geliştirme gibi konular tartışılmış,
                   Kurumun tanımlanan faaliyet alanları ile ilgili olan amaçlar, hedefler, proje ve faaliyetler
                   belirlenmiştir.

                   Tüm bu aşamalarda, Kurumumuzun her kademesinden çalışanların yorum ve görüşleri
                   birçok kez alınmış, bu görüşler kapsayıcı bir bakış açısıyla analiz edilmiştir. Stratejik plan
                   ekibi çalışma gruplarının bu hazırlıkları ile eşgüdümlü olarak ortaya konulan çıktılar Strateji
                   Geliştirme Kurulu ile birlikte değerlendirilmiş, 29/06/2021 tarihli üst yönetici onayı ile son
                   hali verilerek Strateji ve Bütçe Başkanlığına gönderilmiştir. Gelen değerlendirme raporu
                   doğrultusunda gerekli düzeltmeler yapılarak 03/09/2021 tarihinde stratejik planın nihai hali
                   verilmiştir.

                   Kurumumuzun 2022-2026 dönemini kapsayacak olan ikinci stratejik planı ile Kurumumuzun
                   gelecekteki başarısı için bir yol haritası çizilmektedir. Plan kapsamında belirlenen amaç
                   ve hedefler ve stratejilerle; özellikle hak ihlallerinin önlenmesi, hak arama kültürünün
                   yaygınlaşması ve kamu yönetiminde iyi yönetim ilkelerinin uygulanmasında Kurumun
                   rehberlik yönü ortaya konulmuş ve bu hususlarda gerçekleştirilecek somut faaliyetler
                   vurgulanmış, şikayet/başvuru ve karar süreçlerine ilişkin olarak; mevzuatsal, teknolojik
                   ve organizasyonel yapının güçlendirilmesi için gerekli faaliyetler ortaya konulmuş, gerek
                   kurumsallaşma gerekse Kurumun daha da etkin hale kavuşturulması  ile  paydaşlarla olan
                   iletişim ve işbirliği düzeyinin artırılmasının sağlanması hedeflenmiştir.













               26   2022-2026 STRATEJİK PLANI
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32