Page 27 - KDK
P. 27
T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
• Kamu kurum ve kuruluşlarıyla sorun yaşayan vatandaşların şikâyetlerini alma, bu
şikâyetleri değerlendirme ve çözüme kavuşturma süreçlerini hızlandırmak, iyileştirmek
ve vatandaşın hak arama imkanını daha da kolaylaştırma amacıyla Kurumumuz ile
TÜSSİDE arasında imzalanan ve 30 Ocak 2020-23 Eylül 2020 tarihleri arasında tamamlanan
“Süreç İyileştirme Projesi” kapsamında özellikle şikâyet inceleme ana sürecinin
iyileştirilmesi, mevcut ve iyileştirilmesi önerilen süreç faaliyet adımları doğrultusunda iş
yükünün belirlenmesi, şikâyet yönetim ana sürecinin iyileştirilmesine katkı sağlayacak iyi
uygulama örneklerinin analizi ile şikâyet başvuruları inceleme sonucunda verilen karar
türlerinin analizi ve değerlendirilmesine ilişkin çıktı dokümanlarından yararlanılmıştır.
C. Stratejik Plan Amaç ve Hedeflerinin Belirlenmesi ile Stratejik Planın Yazılması
Yapılan literatür araştırmaları, alt grup toplantıları ile iç ve dış paydaşlara yönelik analizler,
kuruluş içi analiz ile bağımsız yürütülen AB destekli proje dokümanları ile GZFT ve PESTLE
analizleri sonucunda Kurumun stratejik planına temel oluşturan fikirler derlenerek yazılı
hale getirilmiştir.
Bu kapsamda misyon, vizyon, çalışma ilkeleri ve politika geliştirme gibi konular tartışılmış,
Kurumun tanımlanan faaliyet alanları ile ilgili olan amaçlar, hedefler, proje ve faaliyetler
belirlenmiştir.
Tüm bu aşamalarda, Kurumumuzun her kademesinden çalışanların yorum ve görüşleri
birçok kez alınmış, bu görüşler kapsayıcı bir bakış açısıyla analiz edilmiştir. Stratejik plan
ekibi çalışma gruplarının bu hazırlıkları ile eşgüdümlü olarak ortaya konulan çıktılar Strateji
Geliştirme Kurulu ile birlikte değerlendirilmiş, 29/06/2021 tarihli üst yönetici onayı ile son
hali verilerek Strateji ve Bütçe Başkanlığına gönderilmiştir. Gelen değerlendirme raporu
doğrultusunda gerekli düzeltmeler yapılarak 03/09/2021 tarihinde stratejik planın nihai hali
verilmiştir.
Kurumumuzun 2022-2026 dönemini kapsayacak olan ikinci stratejik planı ile Kurumumuzun
gelecekteki başarısı için bir yol haritası çizilmektedir. Plan kapsamında belirlenen amaç
ve hedefler ve stratejilerle; özellikle hak ihlallerinin önlenmesi, hak arama kültürünün
yaygınlaşması ve kamu yönetiminde iyi yönetim ilkelerinin uygulanmasında Kurumun
rehberlik yönü ortaya konulmuş ve bu hususlarda gerçekleştirilecek somut faaliyetler
vurgulanmış, şikayet/başvuru ve karar süreçlerine ilişkin olarak; mevzuatsal, teknolojik
ve organizasyonel yapının güçlendirilmesi için gerekli faaliyetler ortaya konulmuş, gerek
kurumsallaşma gerekse Kurumun daha da etkin hale kavuşturulması ile paydaşlarla olan
iletişim ve işbirliği düzeyinin artırılmasının sağlanması hedeflenmiştir.
26 2022-2026 STRATEJİK PLANI