Page 536 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 536
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
mekanik su sayacı kullanma imkânı tanınmamasının, hukuka ve hakkaniyete aykırı
olduğu sonucuna varılmıştır.
Ayrıca, abonelerin sayaçlarının elektronik kartlı sayaçla değiştirilmesi gerektiğine ilişkin
bir düzenleme olmadığı halde, idarenin aboneleri elektronik kartlı sayaç sistemine
geçmeye zorlamasının, iyi yönetim ilkelerinden “kanunlara uygunluk” ve “nezaket”
ilkelerine uygun olmadığı tespit edilerek, şikâyetçinin, yeni bina aboneliğine ilişkin
yazılı talep halinde mekanik sayaç kullanmasının sağlanmasına yönelik olarak gerekli
olan iş ve işlemlerin makul sürede yapılması hususlarında Manisa Su ve Kanalizasyon
İdaresi Genel Müdürlüğüne tavsiyede bulunulmasına karar verilmiştir.
2022 yılında bu konuda verilen 220 adet Tavsiye Kararımıza ilişkin idarece verilen
cevaplarda, kararımıza uyulmayacağı belirtilmiştir.
8.2. İDARELERİN BİLGİ VE BELGE TALEPLERİMİZE
YAKLAŞIMLARI
Kurumumuz şikâyetleri insan haklarına dayalı adalet anlayışı içerisinde hukuka ve
hakkaniyete dayalı olarak incelerken, idare ile vatandaş arasında adeta köprü görevi
görmektedir. Kurumumuz bu görevleri yerine getirirken yargının da yükünü hafifleterek,
vatandaşın adalete kolay ve hızlı erişiminde önemli mesafeler kat etmektedir. Başvuruları
6 ay gibi kısa sürede sonuçlandırmakla yükümlü olan Kurumumuz, dostane çözüm
kararıyla da birkaç ay içerisinde bazen de bir aydan daha kısa bir sürede vatandaşın
sorununa çözüm üretmektedir.
Kurumumuzun vatandaşın sorunlarına kolay ve hızlı çözüm üretebilmesi için kamu
kurum ve kuruluşlarının Kurumumuzla iş birliği içerisinde hareket etmesi, Kurumumuz
tarafından talep edilen bilgi ve belgelerin zamanında gönderilmesi, dostane çözüm
konusunda olumlu bir yaklaşım içerisinde olunması büyük önem taşımaktadır.
❖ Bakan ve Bakan yardımcıları ile çok sayıda toplantıda bir araya gelinerek
Kurumumuz hakkında bilgilendirilme yapılması ve etkin bir iş birliği içerisinde
olunması konusunda görüş alışverişinde bulunulması,
❖ Kamu kurum ve kuruluşlarının genel müdürleri ve kurum başkanlarıyla toplantılar
gerçekleştirilerek Kurumumuzun idarenin iyi yönetim ilkeleri bağlamında denetim
rolü hakkında karşılıklı istişarelerde bulunulması,
❖ İl toplantısında o ilin valisi, belediye başkanı, muhtarları ve kurum yöneticileri ile
görüşmeler gerçekleştirilmesi,
❖ Kurumumuzun görev alanı ve yetkilerinin zamanla kamu kurum ve kuruluşlarınca
tanınmış olması gibi hususlar sonucunda ve Kurumumuzun kamu kurum ve
kuruluşları ile kurduğu diyalog sayesinde geçtiğimiz yıl idarelerin büyük bir kısmı
Kurumumuzca istenen bilgi ve belge taleplerini kısa süre içerisinde ve yeterli bir
şekilde karşılamış, iş birliğine açık bir tutum sergilemiştir.
2022 YILLIK RAPOR 535