Page 536 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 536

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               mekanik su sayacı kullanma imkânı tanınmamasının, hukuka ve hakkaniyete aykırı
               olduğu sonucuna varılmıştır.

               Ayrıca, abonelerin sayaçlarının elektronik kartlı sayaçla değiştirilmesi gerektiğine ilişkin
               bir düzenleme olmadığı halde, idarenin aboneleri elektronik kartlı sayaç sistemine
               geçmeye zorlamasının, iyi yönetim ilkelerinden “kanunlara uygunluk” ve “nezaket”
               ilkelerine uygun olmadığı tespit edilerek, şikâyetçinin, yeni bina aboneliğine ilişkin
               yazılı talep halinde mekanik sayaç kullanmasının sağlanmasına yönelik olarak gerekli
               olan iş ve işlemlerin makul sürede yapılması hususlarında Manisa Su ve Kanalizasyon
               İdaresi Genel Müdürlüğüne tavsiyede bulunulmasına karar verilmiştir.
               2022 yılında bu konuda verilen 220 adet Tavsiye Kararımıza ilişkin idarece verilen
               cevaplarda, kararımıza uyulmayacağı belirtilmiştir.


               8.2.  İDARELERİN BİLGİ VE BELGE TALEPLERİMİZE
                      YAKLAŞIMLARI

               Kurumumuz şikâyetleri insan haklarına dayalı adalet anlayışı içerisinde hukuka ve
               hakkaniyete dayalı olarak incelerken, idare ile vatandaş arasında adeta köprü görevi
               görmektedir. Kurumumuz bu görevleri yerine getirirken yargının da yükünü hafifleterek,
               vatandaşın adalete kolay ve hızlı erişiminde önemli mesafeler kat etmektedir. Başvuruları
               6  ay  gibi  kısa  sürede  sonuçlandırmakla  yükümlü  olan  Kurumumuz,  dostane  çözüm
               kararıyla da birkaç ay içerisinde bazen de bir aydan daha kısa bir sürede vatandaşın
               sorununa çözüm üretmektedir.

               Kurumumuzun vatandaşın sorunlarına kolay ve hızlı çözüm üretebilmesi için kamu
               kurum ve kuruluşlarının Kurumumuzla iş birliği içerisinde hareket etmesi, Kurumumuz
               tarafından talep edilen bilgi ve belgelerin zamanında gönderilmesi, dostane çözüm
               konusunda olumlu bir yaklaşım içerisinde olunması büyük önem taşımaktadır.

               ❖  Bakan ve Bakan yardımcıları ile çok sayıda toplantıda bir araya gelinerek
                  Kurumumuz hakkında bilgilendirilme yapılması ve etkin bir iş birliği içerisinde
                  olunması konusunda görüş alışverişinde bulunulması,
               ❖  Kamu kurum ve kuruluşlarının genel müdürleri ve kurum başkanlarıyla toplantılar
                  gerçekleştirilerek Kurumumuzun idarenin iyi yönetim ilkeleri bağlamında denetim
                  rolü hakkında karşılıklı istişarelerde bulunulması,
               ❖  İl toplantısında o ilin valisi, belediye başkanı, muhtarları ve kurum yöneticileri ile
                  görüşmeler gerçekleştirilmesi,
               ❖  Kurumumuzun görev alanı ve yetkilerinin zamanla kamu kurum ve kuruluşlarınca
                  tanınmış  olması gibi hususlar sonucunda ve Kurumumuzun kamu kurum ve
                  kuruluşları ile kurduğu diyalog sayesinde geçtiğimiz yıl idarelerin büyük bir kısmı
                  Kurumumuzca istenen bilgi ve belge taleplerini kısa süre içerisinde ve yeterli bir
                  şekilde karşılamış, iş birliğine açık bir tutum sergilemiştir.


                                                                        2022 YILLIK RAPOR  535
   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541