Page 531 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 531
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
talebinde, söz konusu tesisin inşası öncesi çizilen proje (ki idareden gerekli izinler alınarak
“Antrepo Binası” olarak projesinin çizildiği ve idarece onaylandığı sunulan evraklardan
anlaşılmaktadır), kurulması için gereken izinler sürecinde idarece 11.02.2009 tarihinde
verilen “Yapı Kullanma İzin Belgesinde” yer alan “... Ambalajlama, Paketleme ve Lojistik
Bina için düzenlenmiştir.” şeklindeki ibare yönünden haklı beklenti içerisinde olduğu
değerlendirilmiş, diğer taraftan işlemden menfaat elde edecek başvuran şirketlerin ortaya
çıkan ve süregelen sonuçlar bakımından da kötü niyetli olmadıkları, idarece hazırlanan
ve de başvuran Şirketlerin bilgisi dâhilinde olmayan bir inceleme raporu doğrultusunda,
yaklaşık 1000 çalışanı olan, aylık ciddi bir ciro yaparak ekonomiye katkı sağlayan,
uzunca bir süredir “Ambalajlama, Paketleme ve Lojistik Binası” olarak faaliyet gösteren
bir tesisin önceden öngörülemeyen ve başvuran şirketlerin haklı beklentilerini bertaraf
eden idari işlemler ile iş yeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi talebinin üstelik aynı
OS’ de halen %70 gibi bir oranda “Ambalajlama, Paketleme ve Lojistik Binası” olarak
faaliyet gösteren tesis varken reddedilmesi işleminin hakkaniyete uygunluk taşımadığı;
sonuç olarak, OSB Yönetimince, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının 03.05.2021 tarihli
görüşü doğrultusunda 14.07.2021 tarihli ve 2021/520 sayılı yazı ile “Sanayi parsellerinin
üretim harici kullanılması mümkün değildir, katılımcılar ancak kendi üretim faaliyeti
için kullanacakları hammaddeyi ve ürettikleri ürünleri depolayabilirler. ... Ltd. Şti. üretim
faaliyetine başlamadığı halde başka firmalara ait ürünleri depolamaktadır.” gerekçeleri ile
Kocaeli Gebze Güzeller OSB’deki ... Ada ... Parselde bulunan tesise işyeri açma ve çalışma
ruhsatı verilmesi talebinin reddedilmesi işleminde hakkaniyete uygunluk bulunmadığı
sonuç ve kanaati ile Tavsiye Kararı verilmiştir. 19
Başvuruya verilen Tavsiye Kararına Kocaeli Gebze Güzeller OSB Genel Müdürlüğünün
cevap vermediği tespit edilmiştir.
Staj Kaydiye Ücreti
Başvuran; Ankara 1 No.lu Barosu Başkanlığı tarafından alınan staj kaydiyesinin tarafına
iadesini talep etmiştir.
Yapılan incelemeler sonucunda; başvurandan alınan 550 TL tutarındaki staj giriş
ücretinin yasal dayanağının olmadığı, stajyer avukatlardan staj eğitiminin temel ilke ve
amaçlara uygun sürdürülebilmesinde zorunlu bir kalem olmayan söz konusu ücretin
başvurana iade edilmesi ve Barolar tarafından staj kaydiye ücreti alınması hususunda
bir uygulama birliği sağlanması adına TBB tarafından bir çalışma yürütülmesi gerektiği
kanaatine varılmıştır.
Söz konusu kararımıza Ankara 1 No.lu Barosu Başkanlığı tarafından; baronun en
yüksek organı tarafından görüşülerek karara bağlanan staj kaydiyesi tahsiline yönelik
kararın, başka bir Genel Kurul kararıyla kaldırılması veya idari yargı mercileri tarafından
iptal edilmesi halleri dışında, Avukatlık Kanunu hükümleri uyarınca Baro Yönetim
19 2021/19374 numaralı başvuru hakkında verilen 22.03.2022 tarihli Tavsiye Kararı
530 2022 YILLIK RAPOR