Page 90 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 90
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
❖ Kurum ve çocuk web sayfalarının tasarımları yenilenerek yayına alınmıştır.
❖ Kurum, çocuk ve kadın web sayfalarında içerik güncellemeleri yapılmıştır.
❖ Kurum, çocuk ve kadın web sayfalarında yayına alınacak içeriklerin dinamik bir
yapıya kavuşturulması ile içerik zenginleştirmelerinin yapılması işlemleri devam
etmektedir.
❖ Kurum engelli web sayfasının tasarlanarak yayına alınması ve engelli kişiler için
başvuru ortamlarının oluşturulması çalışmaları sürdürülmektedir.
❖ Kurum içerisinde aktif olarak kullanılan bütün birimlerin işlemlerini senkronize
olarak yürütebildiği portal sisteminin oluşan talepler kapsamında analizlerinin
yapılarak yenilenmesi ve geliştirilmesi çalışmaları devam etmektedir.
➢ ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi için gerekli düzenlemeler ve çalışmalar
yapılarak, iç ve dış denetimler gerçekleştirilmiştir. Çalışmalar TÜRKAK Akredite
Kuruluşunca onaylanarak ISO 27001 Sertifikası alınmıştır.
➢ Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisince yayınlanan Bilgi ve İletişim Güvenliği
Rehberi kapsamında çalışmalar yapılmıştır. İç denetim yapılarak denetim raporu
Dijital Dönüşüm Ofisine iletilmiştir.
5.2 ŞİKÂYET BAŞVURULARINA İLİŞKİN BİLGİLENDİRME
İSTATİSTİKLERİ
Vatandaşların Kurumumuzun şikâyet mekanizmasının işleyişi ve başvuru yöntemleri
hakkında bilgi almak ve başvuru sonrasında mevcut şikâyetin safahatı hakkında
bilgi taleplerini karşılamak amacıyla İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Birimi
oluşturulmuştur.
Bu kapsamda, çağrı merkezi gibi çalışan “Bilgilendirme Sistemi” vasıtasıyla Kurumumuz
şikâyet başvurularını incelemenin yanı sıra kişilerin bilgilendirme taleplerini de
karşılamaktadır. Bilgilendirme büromuz vasıtasıyla, 2022 yılında; Kurumumuzca
aranmak ve Kurumumuza gelen olmak üzere telefon görüşmeleri, Kurumumuza e-posta
yoluyla yapılan toplam bilgi talepleri, Kurumumuza ve İstanbul Büromuza bizzat
gelen vatandaşlarla yapılan yüz yüze görüşmeler ile Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor
Bölgesel Toplantıları kapsamında, il çalışma ziyaretleri kapsamında, ilköğretim ve
liselerle buluşmalarda, üniversite konferanslarında, video konferans ve sosyal medya
canlı yayınlarında ve uluslararası alanda hak arama kültürünün yaygınlaştırılması
kapsamında yüz yüze gerçekleştirilen görüşmeler dahil olmak üzere 2022 yılında
toplam 162.143 adet kişinin bilgi talebi karşılanmıştır.
2022 YILLIK RAPOR 89