Page 90 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 90

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU




                  ❖  Kurum ve çocuk web sayfalarının tasarımları yenilenerek yayına alınmıştır.
                  ❖  Kurum, çocuk ve kadın web sayfalarında içerik güncellemeleri yapılmıştır.
                  ❖  Kurum, çocuk ve kadın web sayfalarında yayına alınacak içeriklerin dinamik bir
                     yapıya kavuşturulması ile içerik zenginleştirmelerinin yapılması işlemleri devam
                     etmektedir.

                  ❖  Kurum engelli web sayfasının tasarlanarak yayına alınması ve engelli kişiler için
                     başvuru ortamlarının oluşturulması çalışmaları sürdürülmektedir.

                  ❖  Kurum içerisinde aktif olarak kullanılan bütün birimlerin işlemlerini senkronize
                     olarak yürütebildiği portal sisteminin oluşan talepler kapsamında analizlerinin
                     yapılarak yenilenmesi ve geliştirilmesi çalışmaları devam etmektedir.
               ➢ ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi için gerekli düzenlemeler ve çalışmalar
                  yapılarak, iç ve dış denetimler gerçekleştirilmiştir. Çalışmalar TÜRKAK Akredite
                  Kuruluşunca onaylanarak ISO 27001 Sertifikası alınmıştır.

               ➢ Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisince yayınlanan Bilgi ve İletişim Güvenliği
                  Rehberi kapsamında çalışmalar yapılmıştır. İç denetim yapılarak denetim raporu
                  Dijital Dönüşüm Ofisine iletilmiştir.


               5.2  ŞİKÂYET BAŞVURULARINA İLİŞKİN BİLGİLENDİRME
                   İSTATİSTİKLERİ
               Vatandaşların Kurumumuzun şikâyet mekanizmasının işleyişi ve başvuru yöntemleri
               hakkında bilgi almak ve başvuru sonrasında mevcut şikâyetin safahatı hakkında
               bilgi taleplerini karşılamak amacıyla İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Birimi
               oluşturulmuştur.
               Bu kapsamda, çağrı merkezi gibi çalışan “Bilgilendirme Sistemi” vasıtasıyla Kurumumuz
               şikâyet başvurularını incelemenin yanı sıra kişilerin bilgilendirme taleplerini de
               karşılamaktadır. Bilgilendirme büromuz vasıtasıyla, 2022 yılında; Kurumumuzca
               aranmak ve Kurumumuza gelen olmak üzere telefon görüşmeleri, Kurumumuza e-posta
               yoluyla yapılan toplam bilgi talepleri, Kurumumuza ve İstanbul Büromuza bizzat
               gelen vatandaşlarla yapılan yüz yüze görüşmeler ile Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor
               Bölgesel  Toplantıları kapsamında, il çalışma ziyaretleri kapsamında, ilköğretim ve
               liselerle buluşmalarda, üniversite konferanslarında, video konferans ve sosyal medya
               canlı yayınlarında ve uluslararası alanda hak arama kültürünün yaygınlaştırılması
               kapsamında  yüz yüze gerçekleştirilen görüşmeler dahil olmak üzere 2022 yılında
               toplam 162.143 adet kişinin bilgi talebi karşılanmıştır.








                                                                        2022 YILLIK RAPOR  89
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95