Page 88 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 88
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Özetle, şikâyet hakkına erişimin kolaylaştırılması ve etkinliğin artırılması amacıyla
Kurumumuzca belirlenen stratejiler doğrultusunda 2022 yılında gerekli çalışmalar
yürütülerek, başvuranların KDK’ya erişilebilirliğini artırma konusunda girişimlerde
bulunulmuştur. Gerek e-başvuru sisteminde yapılan iyileştirmeler ve başvuranları
yönlendirici mekanizmalar ile gerekse de kişilerin kendileriyle ilgili başvuruları
hakkında tam ve doğru bilgilendirmelerin yapılması ile süreç desteklenmiştir. Ayrıca
Kurum vizyonunun gerçekleştirilmesine yönelik insan kaynakları stratejisi uygulamaya
geçirilerek Kurum personelinin güçlendirilmesi söz konusu olmuştur.
5.1 KURUMUMUZUN BİLGİ İŞLEM ALTYAPISI ALANINDA YAPILAN
FAALİYETLER
Kamu Denetçiliği Kurumu, çalışanların ve başvuranların bilgi teknolojilerinin hızla
gelişen imkânlarından en iyi ve kolay şekilde yararlanması amacıyla bu alanda önemli
atılımlar yapmaktadır.
Şikâyet başvurularının incelenmesi esnasında, verimliliği ve işlevselliği artırmak amacı
ile Kurum ihtiyaçları doğrultusunda kendi imkânlarıyla geliştirdiği bir Şikâyet Yönetim
Sistemi (SYS) yazılımı kullanılmakta olup, gelen talepler doğrultusunda analizler
yapılarak sürekli güncellenmektedir.
Kurum ve çocuk web sayfalarına, Kurum tarafından gerçekleştirilen faaliyetlere ilişkin
güncellenmeler yapılmakta ayrıca responsive ekran uyumluluğu sayesinde yazılım
güncelleştirmeleri yapılmakta ve belirlenen görsel tasarımlar çerçevesinde yayınlanması
sağlanmaktadır.
Kurumumuza şikâyet başvurusunda bulunan gerçek, tüzel ve yabancı kişiler kendileri
veya vekil olarak E-Başvuru sayfası üzerinden şikâyetlerini yapabilmektedirler.
E-Başvuru sayfamızda şikâyetçilerin yaşadığı problemler dikkate alınarak responsive
ekran güncelleştirmeleri yapılmış ve tüm cihazlara uyumlu olarak çalışması sağlanmıştır.
Ayrıca Kurumumuz iş ve işlemlerini gerçekleştirirken; diğer idarelerin geliştirdiği web
servislerini kullanmakta olup, güncellemelere ilişkin uyum ve gerekli entegrasyonları
anlık olarak yapılmaktadır.
Diğer yandan gelişimin her alanda hızla yaşandığı günümüzde çalışma hayatının
vazgeçilmez unsuru olan bilgi teknolojileri altyapısının eksikliklerinin giderilmesi, yeni
şartlara ve gereksinimlere uyumlu hale getirilmesi ile güncelliğinin sürekli korunması
ihtiyacı kapsamında 2022 yılında;
➢ Şikâyet Yönetim Sisteminde, Kurumun ihtiyaç analizleri ve kurum personelinden
gelen talepler doğrultusunda aşağıdaki düzenlemeler yapılmıştır:
❖ Yapay zekâ yöntemleri kullanılarak otomatik karar yazma sistemi geliştirilme
işlemleri devam etmektedir.
2022 YILLIK RAPOR 87