Page 88 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 88

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU




               Özetle, şikâyet hakkına erişimin kolaylaştırılması ve etkinliğin artırılması amacıyla
               Kurumumuzca belirlenen stratejiler doğrultusunda 2022 yılında gerekli çalışmalar
               yürütülerek, başvuranların KDK’ya erişilebilirliğini artırma konusunda girişimlerde
               bulunulmuştur. Gerek e-başvuru sisteminde yapılan iyileştirmeler ve başvuranları
               yönlendirici mekanizmalar ile gerekse de kişilerin kendileriyle ilgili başvuruları
               hakkında tam ve doğru bilgilendirmelerin yapılması ile süreç desteklenmiştir. Ayrıca
               Kurum vizyonunun gerçekleştirilmesine yönelik insan kaynakları stratejisi uygulamaya
               geçirilerek Kurum personelinin güçlendirilmesi söz konusu olmuştur.

               5.1   KURUMUMUZUN BİLGİ İŞLEM ALTYAPISI ALANINDA YAPILAN
                    FAALİYETLER


               Kamu Denetçiliği Kurumu, çalışanların ve başvuranların bilgi teknolojilerinin hızla
               gelişen imkânlarından en iyi ve kolay şekilde yararlanması amacıyla bu alanda önemli
               atılımlar yapmaktadır.

               Şikâyet başvurularının incelenmesi esnasında, verimliliği ve işlevselliği artırmak amacı
               ile Kurum ihtiyaçları doğrultusunda kendi imkânlarıyla geliştirdiği bir Şikâyet Yönetim
               Sistemi (SYS) yazılımı kullanılmakta olup, gelen talepler doğrultusunda analizler
               yapılarak sürekli güncellenmektedir.
               Kurum ve çocuk web sayfalarına, Kurum tarafından gerçekleştirilen faaliyetlere ilişkin
               güncellenmeler yapılmakta ayrıca responsive ekran uyumluluğu sayesinde yazılım
               güncelleştirmeleri yapılmakta ve belirlenen görsel tasarımlar çerçevesinde yayınlanması
               sağlanmaktadır.

               Kurumumuza şikâyet başvurusunda bulunan gerçek, tüzel ve yabancı kişiler kendileri
               veya vekil olarak E-Başvuru sayfası üzerinden şikâyetlerini yapabilmektedirler.
               E-Başvuru sayfamızda şikâyetçilerin yaşadığı problemler dikkate alınarak responsive
               ekran güncelleştirmeleri yapılmış ve tüm cihazlara uyumlu olarak çalışması sağlanmıştır.

               Ayrıca Kurumumuz iş ve işlemlerini gerçekleştirirken; diğer idarelerin geliştirdiği web
               servislerini kullanmakta olup, güncellemelere ilişkin uyum ve gerekli entegrasyonları
               anlık olarak yapılmaktadır.

               Diğer yandan gelişimin her alanda hızla yaşandığı  günümüzde çalışma hayatının
               vazgeçilmez unsuru olan bilgi teknolojileri altyapısının eksikliklerinin giderilmesi, yeni
               şartlara ve gereksinimlere uyumlu hale getirilmesi ile güncelliğinin sürekli korunması
               ihtiyacı kapsamında 2022 yılında;
               ➢ Şikâyet Yönetim Sisteminde, Kurumun ihtiyaç analizleri ve kurum personelinden
                  gelen talepler doğrultusunda aşağıdaki düzenlemeler yapılmıştır:
                  ❖  Yapay zekâ yöntemleri kullanılarak otomatik karar yazma sistemi geliştirilme
                     işlemleri devam etmektedir.


                                                                        2022 YILLIK RAPOR  87
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93