Page 87 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 87
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
5. ŞİKÂYET HAKKINA ERİŞİMİN KOLAYLAŞTIRILMASI VE
ETKİNLİĞİN ARTIRILMASI
Anayasal bir kurum olan Kamu Denetçiliği Kurumu, kamu hizmetlerinin işleyişinde
bağımsız ve etkin bir şikâyet mekanizması oluşturmak suretiyle idarenin işleyişi ile
ilgili şikâyet üzerine, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını
incelemek, araştırmak ve idareye önerilerde bulunmakla görevlendirilmiştir. Bu
kapsamda, toplumda hak arama kültürünün yaygınlaştırılması için çalışan Kurumumuz,
etkin bir şikâyet mekanizması oluşturarak idarelerin hukuka ve hakkaniyete uygun bir
biçimde hizmet sunmasına katkı sağlama hedefini gerçekleştirebilmek için geniş kitleler
tarafından tanınmalıdır. Böylece Kurumumuz, hak arama yollarının etkin bir şekilde
tanıtılması ve toplumda haklar kültürünün kökleştirilmesi rolünü yerine getirerek
şikâyet hakkına erişimi kolaylaştırmayı amaçlamaktadır.
Her yıl olduğu gibi 2022 yılında da Kamu Denetçiliği Kurumu, şikâyet hakkına
erişimin kolaylaştırılması ve etkinliğinin artırılması amacıyla çalışmalar yürütmüştür.
Bu çalışmaları üç ana başlık altında gerçekleştiren Kurumumuz; bilgi işlem altyapısında
yapılan faaliyetlerle, şikâyet başvurularına ilişkin bilgilendirmeler ile ve Kurum
personelinin yetkinliğinin artırılmasına yönelik faaliyetlerle şikâyet hakkına erişimi
kolaylaştırmayı hedeflemiştir.
Günümüzde, kamu bilgi işlem merkezlerinin hizmetin yürütülmesindeki rolü oldukça
önemli hale geldiğinden ve Kurumumuz e-başvuru sistemini etkin bir biçimde
kullandığından bu alandaki güncellemeler, yenilikler ve beklentilerin karşılanması için
yapılan geliştirmeler şikâyet hakkına erişimde ve işleyişin etkin olmasında büyük bir
paya sahiptir.
Kurumumuz, iyi yönetim ilkelerinin idarelerde yerleşmesini hedeflerken kendi işleyişinde
de iyi yönetim ilkelerini gözetmekte, şeffaf ve hesap verebilir bir idare anlayışı ile
hareket etmektedir. Yönetimde açıklık ilkesine ve bilgi edinme hakkına uygun hareket
eden Kamu Denetçiliği Kurumu, yapılan başvurulara ilişkin bilgilendirme taleplerini
karşılayarak bireylerin Kuruma yaptığı başvuruları hakkında gerekli bilgilendirmeleri
yapmaktadır. Diğer taraftan bu bilgilendirmelerle vatandaşın sorununa çözüm
aranmakta veya kendisine hukuki yardımda bulunularak yol göstermek suretiyle gerekli
yönlendirmeler yapılmaktadır.
2022 yılında Kurumumuzda personel yetkinliğinin artırılması üzerine yapılan
çalışmalarda, insan odaklı anlayış esas alınarak, personelin bilgi ve becerisinin
geliştirilmesi ile kurumsal yapının da güçlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu alanda ihtiyaç
analizleri yapılarak Kurumdaki tüm personele yönelik çeşitli faaliyetler yürütülmüştür.
Personelin bilgi ve tecrübesinin artırılmasının yanında verimliliğinin ve motivasyonunun
da artırılması sağlanmıştır.
86 2022 YILLIK RAPOR