Page 87 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 87

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 5.   ŞİKÂYET HAKKINA ERİŞİMİN KOLAYLAŞTIRILMASI VE
                     ETKİNLİĞİN ARTIRILMASI

                 Anayasal bir kurum olan Kamu Denetçiliği Kurumu, kamu hizmetlerinin işleyişinde
                 bağımsız ve etkin bir şikâyet  mekanizması oluşturmak suretiyle idarenin işleyişi ile
                 ilgili şikâyet üzerine, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını
                 incelemek, araştırmak ve idareye önerilerde bulunmakla görevlendirilmiştir. Bu
                 kapsamda, toplumda hak arama kültürünün yaygınlaştırılması için çalışan Kurumumuz,
                 etkin bir şikâyet mekanizması oluşturarak idarelerin hukuka ve hakkaniyete uygun bir
                 biçimde hizmet sunmasına katkı sağlama hedefini gerçekleştirebilmek için geniş kitleler
                 tarafından tanınmalıdır. Böylece Kurumumuz, hak arama yollarının etkin bir şekilde
                 tanıtılması ve toplumda haklar kültürünün kökleştirilmesi rolünü yerine getirerek
                 şikâyet hakkına erişimi kolaylaştırmayı amaçlamaktadır.

                 Her yıl olduğu gibi 2022 yılında da Kamu Denetçiliği Kurumu, şikâyet hakkına
                 erişimin kolaylaştırılması ve etkinliğinin artırılması amacıyla çalışmalar yürütmüştür.
                 Bu çalışmaları üç ana başlık altında gerçekleştiren Kurumumuz; bilgi işlem altyapısında
                 yapılan faaliyetlerle, şikâyet başvurularına ilişkin bilgilendirmeler ile ve Kurum
                 personelinin yetkinliğinin artırılmasına yönelik faaliyetlerle şikâyet hakkına erişimi
                 kolaylaştırmayı hedeflemiştir.

                 Günümüzde, kamu bilgi işlem merkezlerinin hizmetin yürütülmesindeki rolü oldukça
                 önemli hale geldiğinden ve Kurumumuz e-başvuru sistemini etkin bir biçimde
                 kullandığından bu alandaki güncellemeler, yenilikler ve beklentilerin karşılanması için
                 yapılan geliştirmeler şikâyet hakkına erişimde ve işleyişin etkin olmasında büyük bir
                 paya sahiptir.
                 Kurumumuz, iyi yönetim ilkelerinin idarelerde yerleşmesini hedeflerken kendi işleyişinde
                 de iyi yönetim ilkelerini gözetmekte, şeffaf ve hesap verebilir bir idare anlayışı ile
                 hareket etmektedir. Yönetimde açıklık ilkesine ve bilgi edinme hakkına uygun hareket
                 eden Kamu Denetçiliği Kurumu, yapılan başvurulara ilişkin bilgilendirme taleplerini
                 karşılayarak bireylerin Kuruma yaptığı başvuruları hakkında gerekli bilgilendirmeleri
                 yapmaktadır. Diğer taraftan bu bilgilendirmelerle vatandaşın sorununa çözüm
                 aranmakta veya kendisine hukuki yardımda bulunularak yol göstermek suretiyle gerekli
                 yönlendirmeler yapılmaktadır.
                 2022 yılında Kurumumuzda personel yetkinliğinin artırılması üzerine yapılan
                 çalışmalarda, insan odaklı anlayış esas alınarak, personelin bilgi ve becerisinin
                 geliştirilmesi ile kurumsal yapının da güçlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu alanda ihtiyaç
                 analizleri yapılarak Kurumdaki tüm personele yönelik çeşitli faaliyetler yürütülmüştür.
                 Personelin bilgi ve tecrübesinin artırılmasının yanında verimliliğinin ve motivasyonunun
                 da artırılması sağlanmıştır.



              86 2022 YILLIK RAPOR
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92