Page 19 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 19
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Klasik denetim yollarından farklı olarak, Ombudsmanlık Kurumu, adaletin tesisine
yardımcı olmak, hukuku yaygınlaştırmak ve hak arama kültürünü geliştirmek, mer’i
mevzuata uygun olsa da vicdani hassasiyetleri tatmin etmeyebilen idari işlem, eylem,
tutum ve davranışlarla ilgili şikâyetleri asgari düzeye indirmek amacıyla, yapılan
başvuruları hukuka ve hakkaniyete uygunluk yönlerinden incelemekte ve bunu
yaparken, ulusal ve uluslararası mevzuat ile insan hakları ve adalet, şeffaflık ve hesap
18
verebilirlik temelli iyi yönetim ilkelerinden yararlanmaktadır.
Haklının hak ettiğine kavuşmasını, vatandaşın devletine güvenmesini, bireylerin
mutluluğunu, vatandaşla devlet arasındaki bağların güçlenmesini ve vatandaşla
devlet arasında bir iletişim köprüsü olmayı hedefleyen Kurumumuz; ülkemizde kısa
kurumsal geçmişi olmasına rağmen, evrensel hukuk ilkeleri ışığında bireylerin hak
ve özgürlüklerinin korunması, insan onuru ve insanın bizatihi varlık olarak yüce
değerinden hareketle daha iyi standartlarda hizmet almayı hak ettiği bilincinin,
dolayısıyla iyi yönetim ilkelerinin kamu yönetimi sistemimize entegrasyonunun
sağlanması ve bireyin korkusuzca hakkını arayabilmesi açısından çok önemli bir
misyon üstlenmiştir.
Bu hedefler doğrultusunda, Aralık ayı başında başladığımız Kamu Denetçiliği
göreviyle ilgili olarak, birimimizin görev alanına giren başta eğitim, öğretim, gençlik
ve spor olmak üzere, enerji, sanayi, gümrük ve ticaret ile bilim, sanat, kültür ve turizme
ilişkin konularda 2016 yılı içerisinde önemli faaliyetler gösterilmiş ve vatandaşların
başvurularına hassasiyetle çözüm bulunmaya çalışılmıştır. Ülkemizde demokrasi
kültürünün geliştirilmesi, bireyin yönetimde söz sahibi olması ve bireylerin temel hak
ve özgürlüklerinin korunması açısından Kurumumuzun, bugüne kadar olduğu gibi
bundan sonra da ülkemize çok önemli katkılar sağlayacağına ve kamu yönetiminde
yeni ufuklar açacağına inanmaktayım.
“Aslolan, hakkın eda edilmesidir.”
YILLIK RAPOR 2016