Page 283 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 283
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Kurumumuz tarafından Muratpaşa Nüfus Müdürlüğü ile Ergene Nüfus
Müdürlüğünden bilgi ve belge istenmiştir. Muratpaşa Kaymakamlığından gelen cevabi
yazıda, MERNİS taraması sonucunda ilçelerinde Z.G. adında bir kayda rastlamadığı
ifade edilmiş olup; yazı ekinden şikâyetçi Z.Ç.ın 09/02/1994 tarihinde A.Ç. ile
evlenerek, babasının nüfusunun kayıtlı olduğu Antalya İli, Serik ilçe nüfusundan;
Çorlu ilçesi … Cilt … Hane, ... Sıraya nüfus kaydının intikal ettiği, 09/02/1994
tarihinde A.Ç. ile evlenmeden önceki soyadının G. olup, 28/07/2006 tarihinde
boşanmış, 14/12/2007 tarihinde de tekrardan A.Ç. ile evlenerek … nüfusunun
intikal ettiği tespit edilmiştir. Ergene Nüfus Müdürlüğü tarafından gönderilen cevabi
yazısının ekinde mevcut olan nüfus kayıt örnekleri tetkik edildiğinde de aynı durum
tespit edilmiştir.
Kurumumuz tarafından Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığına yazılan yazı ile
Kurumumuz tarafından yapılan araştırma sonucu ulaşılan şikâyetçinin ikametgâh
bilgilerine ilişkin hususlar idare ile paylaşılmış olup, tevkifatın yapıldığı 1997/Haziran
döneminde şikâyetçinin nüfus kaydının evlenmek suretiyle eşi A.Ç.ın nüfusunun
kayıtlı bulunduğu Tekirdağ ili Çorlu ilçesine intikal ettiği, dolayısıyla Muratpaşa İlçe
Nüfus Müdürlüğünde Z.Ç. isminde birinin tespitinin yapılamadığı, fakat şikâyetçinin
şikâyete konu talebinde haklı olduğunun değerlendirildiği ifade edilmiş; şikâyetçinin
uyuşmazlıkla ilgili talebinin karşılanıp karşılanamayacağı yönündeki kurum görüşü
sorulmuştur.
Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığının cevabi yazısında, Kurumumuz tarafından
yapılan ve yazı ekinde mevcut olan araştırma ve soruşturma evrakının incelendiği,
tevkifata istinaden tescil talebinde bulunan şikâyetçinin tevkifat belgesinde ismi
yazılı … T.C kimlik numaralı Z.Ç. olduğunun tespit edildiği, bu nedenle şikâyetçinin
1997/Temmuz ayı itibariyle tarım sigortası tescil girişinin yapılması yönünde
sorumlu birim Antalya Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğüne talimat yazısının yazıldığı
belirtilmiştir.
Bu itibarla; şikâyetçinin söz konusu talebi Kurumumuzun girişimleri sonucunda İdare
282
128
tarafından yerine getirilmiş olup, şikâyet konusu uzlaşmayla çözüme kavuşmuştur .
İtibari Hizmet Süresi Zammı Talebi
Şikâyetçi başvurusunda; Türk Hava Yollarında kabin memuru olarak çalışıp emekli
olduğunu, kendisiyle aynı durumda olanlar faydalanırken emekli sandığına geçmesi
sebebiyle kendisinin itibari hizmet süresi zammını alamadığını belirterek; itibari
128 2016/1050 şikâyet numaralı başvuru için verilen 03/08/2016 tarihli KVYO Kararı
YILLIK RAPOR 2016