Page 284 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 284
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
hizmet süresi zammını ve bu zamana kadar oluşan farkların tarafına ödenmesini
talep etmektedir.
Şikâyet başvurusuna ilişkin yapılan inceleme kapsamında, şikâyet edilen Sosyal
Güvenlik Kurumu Başkanlığı ile yazışma yapılarak şikâyet konusu iletilmiş, konuya
ilişkin gerekli olan bilgi ve belgeler talep edilmiş, gerekli işlemlerin ve ödemenin
yapılması suretiyle şikâyet konusunun çözüme kavuşturulması istenmiştir. Bu
anlamda şikâyet konusu hakkında Sosyal Güvenlik Kurumu Kamu Emeklilik Daire
Başkanlığı ile görüşülerek itibari hizmet süresinin ödenmesi gerektiği ifade edilmiş
ve konunun bu kapsamda değerlendirilmesi istenmiştir.
Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı Kamu Görevlileri Emeklilik Daire Başkanlığı
tarafından Kurumumuza gönderilen yazıdan; 13/06/1989-14/04/1990 tarihleri
arasındaki hizmeti karşılığında 3160 sayılı Kanun uyarınca yararlandırıldığı 5
ay itibari hizmet süresi ve 5434 sayılı Kanun uyarınca 15/04/1990- 01/11/2001
tarihleri arasında yararlandırıldığı 5 yıl 6 ay 15 gün olmak üzere toplam 5 yıl 11
ay 15 gün itibari hizmetiyle birlikte, emekli aylıklarının 28 yıl 3 ay 26 gün hizmeti
üzerinden yeniden hesaplandığı ve oluşan aylık farklarının şikâyetçiye ait ilgili banka
hesabına gönderildiği anlaşılmış olup; şikâyetçi ile yapılan telefon görüşmesinde de
banka hesabına bu farkın yatırıldığı teyit edilmiştir. Bu anlamda, şikâyet başvurusu
hakkında, Kurumumuz girişimleri neticesinde, şikâyetçinin talebinin yerine
129
getirilmesi suretiyle, şikâyetçi ile ilgili idare arasında uzlaşma sağlanmıştır .
Sigortalılık Tescil Başlangıç Tarihi
Şikâyetçinin 1997 yılı Haziran ayında Yörükoğlu Süt ve Ürünleri San Tic Ltd
Şti’ ye vermiş olduğu çiğ süt ürününden kesilen Bağ-Kur primine göre Bağ-Kur
müracaatında bulunduğu, Antalya Muratpaşa Sosyal Güvenlik Kurumunun, Antalya
İli Kepez İlçesi Nüfus Müdürlüğünden bilgi alarak 1959 doğumlu kendisi ile beraber
1965 doğumlu, 1939 doğumlu olacak şekilde 2 tane daha aynı ismin olması nedeniyle,
talebin isim benzerliğinden dolayı hiçbir araştırma yapılmadan reddedildiği;
bahse konu süt ürününün kendisinin verdiğinin tespitinin yapılarak mağduriyetin
giderilmesinin talep edildiği anlaşılmıştır.
283
Şikâyet başvurusunun incelenmesi aşamasında Kepez Nüfus Müdürlüğü, Kepez
İlçe Jandarma Komutanlığı, Antalya İli Kepez İlçesi Başköy Mahalle Muhtarlığı
ve Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığından şikâyet konusuna ilişkin bilgi-belgeler
istenilmiştir.
129 2015/5074 şikâyet numaralı başvuru için verilen 22/09/2016 tarihli KVYO Kararı
YILLIK RAPOR 2016