Page 306 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 306

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Kamu Denetçiliği Kurumu milletimizin iradesini en yüksek düzeyde temsil etme
               ayrıcalığına ve onuruna sahip olan TBMM Başkanlığına bağlı, onun adına idarenin
               her  türlü  eylem  ve  işlemleri  ile  tutum  ve  davranışlarını  incelemek,  araştırmak,
               denetmekle görevli ve yetkili bir kurum olarak, milletimizden ve  TBMM’den
               aldığı manevi güçle tüm imkânlarını seferber ederek çalışmakta, kamu yönetiminde
               hukuk ve uzlaşma kültürünün geliştirilmesine; idarenin insan hak ve özgürlüklerine
               saygılı bir şekilde görev yapmasına; kamu hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde
               yürütülmesine; kamu yönetiminde iyi yönetim ilkelerinin hayata geçirilmesine; idare
               ile birey ilişkilerinde karşılaşılan uyuşmazlıkların etkin ve hızlı bir şekilde çözüme
               kavuşturulmasına; insan haklarında uluslararası standartların yakalanmasına ve
               toplumda hak arama kültürünün benimsemesine ve güçlenmesine önemli katkılarda
               bulunmayı amaçlamaktadır.

               Gerek  TBMM gerekse de kamuoyu nezdinde Kurumumuzdan beklenti yüksek
               olup, bu beklentinin karşılanmasında sadece Kurumumuzun özverili çalışmalarının
               yeterli olmadığı; bu noktada en önemli paydaşlarımızdan olan İdarelerin, inceleme
               ve araştırma aşamasında  gerekli destek ve katkıyı sunması; uzlaşma ve tavsiye
               kararlarını uygulama noktasında da olumlu yaklaşması ve nihayetinde kamuoyu ve
               Parlamentonun da Kurum kararlarının takipçisi olmasının büyük önem arz ettiği
               değerlendirilmektedir.

               9.1. Başvuru İnceleme ve Araştırma Aşamasındaki Yaklaşımlar ve İşbirliği
               Örnekleri

               İdarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışları hakkındaki şikâyetleri
               inceleyen Kamu Denetçiliği Kurumunun başvuruları kısa sürede ve etkin bir şekilde
               çözümleyebilmesi için kamu kurum ve kuruluşlarının Kurumumuzla işbirliği
               içerisinde hareket etmesi, Kurum tarafından talep edilen bilgi ve belgelerin zamanında
               ve gerektiği gibi gönderilmesi, Kurumların uzlaşmaya yatkın bir yaklaşım içerisinde
               olması elzemdir.

               Şikâyetlerin alınmaya başlandığı 29/03/2013 tarihinden bugüne kadar Kurumumuzun
               görev alanı ve yetkilerinin idareler nezdinde giderek artan düzeyde tanındığını, bu
               bağlamda İdarelerin çoğunlukla bilgi-belge temininde yüksek düzeyde bir işbirliği
               sergilediğini; bu bağlamda taleplerimize gerekçeli, makul ve doyurucu cevaplar
               verildiğini, açıklamalar yapıldığını; süreler açısından da giderek artan oranda daha
               titiz ve dikkatli davranıldığını söylemek mümkündür. Bununla birlikte, bazı kurumlar
                                                                                                305
               tarafından zaman zaman bu konuda yeterince titiz davranılmadığı da gözlenmektedir.
               2016 yılı faaliyet döneminde, şikâyet başvurularına yönelik olarak hızlı ve pratik
               çözümler üretmek amacıyla, özellikle merkezi idare kurumları başta olmak üzere çok



                                                                          YILLIK RAPOR 2016
   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311