Page 309 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 309

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Genel olarak yukarıda zikredilen olumsuzlukların giderilmesi için,
               Kurumumuzdan gönderilen bilgi ve belge taleplerine ilişkin yazıların Bakanlıklar ve
               ilgili kurum ve kuruluşlardaki yoğun evrak trafiği içinde takibinin hızlandırılması ve
               şikâyet başvurularının yasada öngörülen 6 aylık süre içerisinde karara bağlanmasını
               teminen tüm idareler nezdinde Kurumumuzla ilgili irtibat birimlerinin, irtibatı
               sağlayacak bir birim veya büro oluşturulması ve doğrudan iletişime geçilecek
               yetkililerin belirlenmesinin önem arz ettiği değerlendirilmektedir.
               9.2. İdarenin Tavsiye Niteliğindeki Kararlarımıza Yaklaşımı


               Bireyin hak ve özgürlüklerini, ulusal  ve uluslararası mevzuat ışığında, hukuka ve
               hakkaniyete uygunluk boyutuyla savunma görevini üstlenen Kurumumuz, geride
               bıraktığı 4 yıl içerisinde aldığı 24 bin 851 adet  başvuruyu titizlikle inceleyip yaklaşık
               %75’ini sonuçlandırarak; idarenin insan hak ve özgürlüklerine saygılı bir şekilde görev
               yapmasına, kamu hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesine, kamu
               yönetiminde iyi yönetim ilkelerinin hayata geçirilmesine, birey ve idare arasındaki
               sorunların önüne geçilmesine ve toplumda hak arama kültürünün benimsemesine ve
               güçlenmesine önemli katkılarda bulunmuştur.

               Kamu yönetimi sisteminde idarenin mevcut denetim yollarına bir alternatif olarak
               değil fakat bu denetim yollarını tamamlayıcı ve destekleyici bir mekanizma olarak
               ortaya çıkan Kurumumuz, kamu vicdanı ile uyuşmayan konularda öncelikle idare-
               birey arasında bir köprü vazifesi görerek uzlaşı yoluyla uyuşmazlıkları çözüme
               kavuşturmaya çalışmakta, bu uzlaşı zemininin mümkün olmadığı durumda ise bireyin
               şikâyetinde haklı olduğunun tespit edilmesi halinde idareye tavsiyede bulunmaktadır.
               Bu bağlamda, Kurumumuzca inceleme ve araştırma aşamasında birçok başvuru
               uzlaşma yoluyla yetkililerle görüşülüp çözüme kavuşturulmaktadır.

               Kurumumuza yıllar itibarıyla yapılan başvuru sayısı incelendiğinde; 2013 yılında
                                                                                       163
               7638 adet, 2014 yılında 5639 adet, 2015 yılında 6055 ve 2016 yılında 5519 adet
               şikâyet başvurusu yapıldığı görülmektedir. Kurumumuza yapılan başvuru sayısının 4
               yıl içinde zaman zaman azalıp artmasının nedenlerine aşağıda 9.3. numaralı başlık
               altında yer verilecek olup, 2016 yılında  Tavsiye ve Kısmen  Tavsiye Kısmen Ret
               Kararlarının oranı sırasıyla % 1.29 (62 adet) ve % 0,66 (32 adet) iken, Ret Kararlarının
     308       oranı ise % 3.96’dır (191 adet).

               İdarelerin tavsiye kararlarımıza yaklaşımı açısından birkaç örnek verilecek olursa;

               163  2016 yılına ilişkin tüm veriler, 1 Ocak –31 Aralık 2016 tarihleri arasını kapsamaktadır.



               YILLIK RAPOR 2016
   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314