Page 307 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 307

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               sayıda kamu kurum ve kuruluş yetkilisi Kurumumuza davet edilerek fikir alışverişinde
               bulunulmuş, iddialar hakkında ilk elden bilgi ve görüşler temin edilmiş ve çözüm
               noktasında sağlıklı bir iletişim kurulmuştur. Nitekim çok sayıda şikâyet başvurusuna
               konu uyuşmazlığın çözüme kavuşturulması ve mağduriyetin giderilmesi noktasında,
               ilgili kamu idaresi yetkilileri ile birebir görüşmelerin önemli bir rolünün bulunduğu
               tecrübe edilmiştir. Görüşülen bir kısım idarelerce genel olarak Kurumumuzun ismen
               bilindiği ancak Kurumun faaliyet alanı, görev ve yetkileri hakkında ayrıntılı olarak
               bilgi sahibi olunmadığı gözlemlenmiştir.

               Kurumumuz, birey, birey grupları, sivil toplum kuruluşları, meslek örgütleri, medya
               kuruluşları ve üniversiteleri en temel ve doğal iş ortağı olarak algılamaktadır. Ayrıca,
               demokratik, çoğulcu ve hukuk kurallarına bağlı modern bir devlet yönetiminin
               tesisinde sivil toplum kuruluşları, meslek örgütleri, medya ve üniversitelerin
               karar alım süreçlerine katılımı hususunun kilit önem arz ettiği bilinci ile hareket
               etmektedir. Şikâyet  başvurularının  çözüme kavuşturulması amacıyla söz  konusu
               kurumlar ile temasa özel önem verilmektedir. Bu iletişimin hedefinde, sivil toplumun
               bilgi, deneyim ve çözüm üretme kapasitesinden faydalanmayı teminen bu kurumların
               cesaretlendirilmesi ve karşılıklı görüş alışverişine imkân sağlayacak sağlıklı bir
               zeminin teşkili yer almaktadır.

               Başvuru kapsamında idarelerle geliştirilen olumlu işbirliği örnekleri ile bazı olumsuz
               örnekler, kamu kurum ve kuruluşlarının Kurumumuza yaklaşımlarını görmek adına
               oldukça önemlidir. Bu doğrultuda birkaç olumlu örneğe değinmek gerekirse;

               - 2016/469 sayılı başvuruda şikâyetçi, engelli eşinin devam eden tedavisi nedeniyle
               kendisinin çalıştığı ilçeye tayin olmayı talep edemediğini, Yozgat’ta çalışan eşinin
               yanına nakil yoluyla gidebilmek için pek çok kuruma başvurduğunu ancak sonuç
               alamadığını belirterek, Kurumumuzdan  Yozgat’ta uygun bir kadroya naklen
               geçmeyi talep etmiştir. Yozgat Valiliği ve İçişleri Bakanlığı ile yapılan görüşmeler
               neticesinde Kurumumuzun arabuluculuğuyla idare tarafından başvuranın talebi
               yerine getirilmiştir.

               - Yetim aylığı ve sağlık güvencesinin bağlanması hakkında 2015/5997 sayılı başvuruya
               ilişkin olarak, bilgi almak ve konunun uzlaşma yoluyla çözülmesini değerlendirebilmek
               amacıyla Sosyal Güvenlik Kurumu yetkilileri ile iletişime geçilmiş ve başvuranın
               durumu hakkında bilgi talep edilmiştir. 29/01/2016 tarihinde Kamu Görevlileri
     306       Emeklilik Daire Başkanlığı yetkilileri tarafından konuya ilişkin tarafımıza telefon

               aracılığıyla dönüş yapılarak; başvuranın dosyasının yeniden gözden geçirildiği ve
               01/09/2015 tarihi itibarıyla Ziraat Bankası Elazığ Merkez Şubesi nezdinde ilgilinin
               yetim aylığının yeniden bağlandığı bilgisi verilmiştir. Bu doğrultuda başvurana



               YILLIK RAPOR 2016
   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312