Page 307 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 307
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
sayıda kamu kurum ve kuruluş yetkilisi Kurumumuza davet edilerek fikir alışverişinde
bulunulmuş, iddialar hakkında ilk elden bilgi ve görüşler temin edilmiş ve çözüm
noktasında sağlıklı bir iletişim kurulmuştur. Nitekim çok sayıda şikâyet başvurusuna
konu uyuşmazlığın çözüme kavuşturulması ve mağduriyetin giderilmesi noktasında,
ilgili kamu idaresi yetkilileri ile birebir görüşmelerin önemli bir rolünün bulunduğu
tecrübe edilmiştir. Görüşülen bir kısım idarelerce genel olarak Kurumumuzun ismen
bilindiği ancak Kurumun faaliyet alanı, görev ve yetkileri hakkında ayrıntılı olarak
bilgi sahibi olunmadığı gözlemlenmiştir.
Kurumumuz, birey, birey grupları, sivil toplum kuruluşları, meslek örgütleri, medya
kuruluşları ve üniversiteleri en temel ve doğal iş ortağı olarak algılamaktadır. Ayrıca,
demokratik, çoğulcu ve hukuk kurallarına bağlı modern bir devlet yönetiminin
tesisinde sivil toplum kuruluşları, meslek örgütleri, medya ve üniversitelerin
karar alım süreçlerine katılımı hususunun kilit önem arz ettiği bilinci ile hareket
etmektedir. Şikâyet başvurularının çözüme kavuşturulması amacıyla söz konusu
kurumlar ile temasa özel önem verilmektedir. Bu iletişimin hedefinde, sivil toplumun
bilgi, deneyim ve çözüm üretme kapasitesinden faydalanmayı teminen bu kurumların
cesaretlendirilmesi ve karşılıklı görüş alışverişine imkân sağlayacak sağlıklı bir
zeminin teşkili yer almaktadır.
Başvuru kapsamında idarelerle geliştirilen olumlu işbirliği örnekleri ile bazı olumsuz
örnekler, kamu kurum ve kuruluşlarının Kurumumuza yaklaşımlarını görmek adına
oldukça önemlidir. Bu doğrultuda birkaç olumlu örneğe değinmek gerekirse;
- 2016/469 sayılı başvuruda şikâyetçi, engelli eşinin devam eden tedavisi nedeniyle
kendisinin çalıştığı ilçeye tayin olmayı talep edemediğini, Yozgat’ta çalışan eşinin
yanına nakil yoluyla gidebilmek için pek çok kuruma başvurduğunu ancak sonuç
alamadığını belirterek, Kurumumuzdan Yozgat’ta uygun bir kadroya naklen
geçmeyi talep etmiştir. Yozgat Valiliği ve İçişleri Bakanlığı ile yapılan görüşmeler
neticesinde Kurumumuzun arabuluculuğuyla idare tarafından başvuranın talebi
yerine getirilmiştir.
- Yetim aylığı ve sağlık güvencesinin bağlanması hakkında 2015/5997 sayılı başvuruya
ilişkin olarak, bilgi almak ve konunun uzlaşma yoluyla çözülmesini değerlendirebilmek
amacıyla Sosyal Güvenlik Kurumu yetkilileri ile iletişime geçilmiş ve başvuranın
durumu hakkında bilgi talep edilmiştir. 29/01/2016 tarihinde Kamu Görevlileri
306 Emeklilik Daire Başkanlığı yetkilileri tarafından konuya ilişkin tarafımıza telefon
aracılığıyla dönüş yapılarak; başvuranın dosyasının yeniden gözden geçirildiği ve
01/09/2015 tarihi itibarıyla Ziraat Bankası Elazığ Merkez Şubesi nezdinde ilgilinin
yetim aylığının yeniden bağlandığı bilgisi verilmiştir. Bu doğrultuda başvurana
YILLIK RAPOR 2016