Page 308 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 308

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               ulaşılarak yetim aylığının bağlandığı bilgisini ve banka hesaplarının kontrol edilmesi
               suretiyle aylığının bağlandığını teyit etmesi istenmiştir. Başvuran, Kurumumuza
               ilettiği 15/02/2016 tarihli dilekçesinde, talep ettiği yetim aylığının hesabına
               yatırıldığını ve sağlık güvencesinin bağlandığını belirterek, çalışmalarımızdan ötürü
               teşekkürlerini iletmiştir.

               - “Hızlı Geçiş Sistemi”ndeki (HGS) hatalar sebebiyle kesilen idari para cezalarının
               iptali hususunda yapılan inceleme sürecinde; Kurumumuzca, 08/03/2016 tarihinde
               Karayolları 4. Bölge Müdürlüğü ile iletişime geçilmiştir. Kurumumuzun girişimiyle,
               ilgili idarece, başvuran adına kayıtlı cezanın düşümü gerçekleştirilmiş, ceza düşümünün
               yapıldığını gösteren belge, faks yolu ile Kurumumuza iletilmiş ve 07/03/2016 tarih ve
               2762 sayılı evrak numarası ile kayıt altına alınmıştır. Sonuç olarak, başvuru konusu
               talep, ilgili idarece yerine getirilmiş ve uyuşmazlık Kurumumuzun girişimi ile çözüme
               kavuşturulmuştur.

               Kurumumuzla etkin işbirliği yapan idarelerin yanı sıra inceleme ve araştırma
               aşamasında bilgi-belge taleplerimize geç cevap veren, eksik bilgi-belge gönderen,
               gerekçeden yoksun bilgi-belge sunan idareler de mevcuttur. Bununla birlikte,
               yoğun iş yükü nedeniyle bazı kurumlara ulaşmakta güçlük çekildiği ve bu durumun
               süreklilik arz ettiği de belirtilmelidir. Bu kapsamda, örneklere yer vermek gerekirse;

               YÖK Başkanlığı bilgi ve belge edinme taleplerimize (tekit yazılarına rağmen) ya cevap
               vermemekte ya da kendi değerlendirme ve görüşleri yerine çeşitli kurumlardan aldığı
               cevapları Kurumumuza iletmekle yetinmektedir.  Yapılan telefon görüşmelerinde
               en zor irtibat sağlanan kurumlar/birimler arasında YÖK Başkanlığı, Gelir İdaresi
               Başkanlığı merkez teşkilatı, Sağlık Bakanlığı merkez teşkilatı idari birimleri,
               Üniversite Rektörlüklerine bağlı idari birimler, Milli Eğitim Bakanlığı taşra teşkilatı
               birimleri sayılabilmektedir. Kurumumuzun misyonu gereği şikâyet konusu talepler ile
               ilgili olarak yapılan uzlaşma görüşmelerinde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Altyapı ve
               Kentsel Dönüşüm Hizmetleri Genel Müdürlüğü Finansman Dairesi Başkanlığının
               olumlu bir yaklaşım sergilemediği de dikkat çekmektedir.

               Bakanlıkların merkez birimlerine muhatap şikâyet başvuruları açısından “nitelikli”
               bilgi ve belge temin edilememektedir. Özellikle bilgi ve belge talep yazılarımızın,
               bakanlığın ilgisi olmayan birimlerine iletilmesi veya birden fazla ilgili birim
               olmasına rağmen sadece bir birime havale edilmesi şikâyet başvurusunun etkin bir   307
               biçimde çözüme kavuşturulmasını engellemektedir. Bunun sonucu olarak, bilgi,
               belge ve değerlendirme talep yazılarımıza, zaman zaman nitelikli cevap gelmediği
               görülmektedir.



                                                                          YILLIK RAPOR 2016
   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313