Page 308 - KDK-2016-YILLIK-RAPORU
P. 308
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
ulaşılarak yetim aylığının bağlandığı bilgisini ve banka hesaplarının kontrol edilmesi
suretiyle aylığının bağlandığını teyit etmesi istenmiştir. Başvuran, Kurumumuza
ilettiği 15/02/2016 tarihli dilekçesinde, talep ettiği yetim aylığının hesabına
yatırıldığını ve sağlık güvencesinin bağlandığını belirterek, çalışmalarımızdan ötürü
teşekkürlerini iletmiştir.
- “Hızlı Geçiş Sistemi”ndeki (HGS) hatalar sebebiyle kesilen idari para cezalarının
iptali hususunda yapılan inceleme sürecinde; Kurumumuzca, 08/03/2016 tarihinde
Karayolları 4. Bölge Müdürlüğü ile iletişime geçilmiştir. Kurumumuzun girişimiyle,
ilgili idarece, başvuran adına kayıtlı cezanın düşümü gerçekleştirilmiş, ceza düşümünün
yapıldığını gösteren belge, faks yolu ile Kurumumuza iletilmiş ve 07/03/2016 tarih ve
2762 sayılı evrak numarası ile kayıt altına alınmıştır. Sonuç olarak, başvuru konusu
talep, ilgili idarece yerine getirilmiş ve uyuşmazlık Kurumumuzun girişimi ile çözüme
kavuşturulmuştur.
Kurumumuzla etkin işbirliği yapan idarelerin yanı sıra inceleme ve araştırma
aşamasında bilgi-belge taleplerimize geç cevap veren, eksik bilgi-belge gönderen,
gerekçeden yoksun bilgi-belge sunan idareler de mevcuttur. Bununla birlikte,
yoğun iş yükü nedeniyle bazı kurumlara ulaşmakta güçlük çekildiği ve bu durumun
süreklilik arz ettiği de belirtilmelidir. Bu kapsamda, örneklere yer vermek gerekirse;
YÖK Başkanlığı bilgi ve belge edinme taleplerimize (tekit yazılarına rağmen) ya cevap
vermemekte ya da kendi değerlendirme ve görüşleri yerine çeşitli kurumlardan aldığı
cevapları Kurumumuza iletmekle yetinmektedir. Yapılan telefon görüşmelerinde
en zor irtibat sağlanan kurumlar/birimler arasında YÖK Başkanlığı, Gelir İdaresi
Başkanlığı merkez teşkilatı, Sağlık Bakanlığı merkez teşkilatı idari birimleri,
Üniversite Rektörlüklerine bağlı idari birimler, Milli Eğitim Bakanlığı taşra teşkilatı
birimleri sayılabilmektedir. Kurumumuzun misyonu gereği şikâyet konusu talepler ile
ilgili olarak yapılan uzlaşma görüşmelerinde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Altyapı ve
Kentsel Dönüşüm Hizmetleri Genel Müdürlüğü Finansman Dairesi Başkanlığının
olumlu bir yaklaşım sergilemediği de dikkat çekmektedir.
Bakanlıkların merkez birimlerine muhatap şikâyet başvuruları açısından “nitelikli”
bilgi ve belge temin edilememektedir. Özellikle bilgi ve belge talep yazılarımızın,
bakanlığın ilgisi olmayan birimlerine iletilmesi veya birden fazla ilgili birim
olmasına rağmen sadece bir birime havale edilmesi şikâyet başvurusunun etkin bir 307
biçimde çözüme kavuşturulmasını engellemektedir. Bunun sonucu olarak, bilgi,
belge ve değerlendirme talep yazılarımıza, zaman zaman nitelikli cevap gelmediği
görülmektedir.
YILLIK RAPOR 2016