Page 28 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 28
yargıya intikal eden diğer her türlü uyuşmazlıklarda Kurumumuzu temsil etmekte, diğer kamu
idarelerince hazırlanan mevzuatlara Kurumumuz adına görüş verilmesini sağlamakta ve soru
önergelerinin cevaplandırılması işlemlerini yürütmektedir.
5.1.4 Basın Danışmanlığı
Basın Danışmanlığı, Kurumun basınla ilişkilerini yürütmek amacıyla çalışmalar planlanmak ve bu
çalışmaların belirlenen ilkelere göre yürütülmesini sağlamak, Kurum tarafından yapılacak basın
toplantılarını düzenlemek, toplantıların duyurulmasını sağlamak ve gerekli bilgi notu ile dokümanları
hazırlamak, yazılı ve görsel basını günlük olarak izlemek, Kuruma ilişkin haber ve yorumları
incelemek ve Başdenetçilik Makamına sunmak, gerektiğinde bu haber ve yorumlara cevap, açıklama,
tekzip hazırlamak ve yayımlanmasını sağlamak, Kurum faaliyetleri ile ilgili kamuoyunu aydınlatıcı
basın haberleri, basın bültenleri ve basın duyuruları hazırlamak ve basın-yayın kuruluşlarınca
yayımlanmasını sağlamak, Kurum için gerekli yazılı, görsel yayınları saptamak ve bunları derlemek,
bunların kurum kütüphanesine temin edilmesini sağlamak ve Kurum ile ilgili gazete ve dergileri, yazı
ve haberleri arşivlemek, Kurumun ve Başdenetçinin sosyal medya hesaplarını yönetmek ve içerik
sağlamak, Kurum web sitesinde yer alan haber ve program içeriklerini güncellemek, belirli dönemler
itibariyle faaliyetleriyle ilgili olarak rapor sunmak görevlerini yerine getirmektedir.
5.1.5 İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Birimi
5.1.5.1 İlk İnceleme ve Dağıtım Bürosu
İlk İnceleme ve Dağıtım Bürosu, kaydı gerçekleştirilen şikâyet başvurularının iş bölümü yönergesi
esaslarına göre konu ve alanlarının belirlenmesi, şikâyet başvurularının temel hususlar bakımından
ilk incelemesinin yapılarak, başvuruda bulunan eksikliklerin tamamlanmasının sağlanması, ilk
inceleme neticesinde şikâyetlerin İş Bölümü Yönergesi çerçevesinde ilgili Kamu Denetçisine
gönderilmesi, başvurucular tarafından telefon, yüz yüze, e-posta vb. yollarla yapılan iletişim ve bilgi
taleplerinin karşılanması ve gerekli yönlendirmelerin yapılması, başvurucunun dosya kapsamında ek
bilgi ve belge sunumlarının Kurumumuza yazılı olarak iletilmesi hususunda bilgilendirme yapılması,
şikâyet başvuru yöntemlerini çeşitlendirmek amacıyla çalışmalar yapılması ve mevcut şikâyet
yöntemlerinin etkinliğini takip ederek gerekli güncellemelerin yapılması görevlerini yürütmektedir.
Başvuruları hakkında bilgi almak üzere Kurumumuza yüz yüze, telefonla, bilgi edinme talepleri vb.
yöntemlerle başvuru yapan vatandaşlarımıza ait yapılan bilgilendirme faaliyetlerine ilişkin istatistiki
bilgilere “Performans Bilgileri” başlığı altında yer verildiğinden burada ayrıca değinilmemiştir.
5.1.5.2 Bilgilendirme Bürosu
Bilgilendirme Bürosu, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında yapılan başvurular ile
diğer kurum ve kuruluşların İletişim Merkezleri aracılığı ile gelen başvuruların değerlendirilmesi,
ilgili birimlere havalesinin yapılması, başvuruların etkin, süratli ve doğru bir şekilde
sonuçlandırılması için gerekli tedbirlerin alınması, şikâyet başvuru yöntemleri ve usulleri ile
şikâyetlere ilişkin başvurunun safahatı hakkında Kuruma gelen bilgi taleplerinin karşılanmasının
sağlaması ile santral hizmetlerinin yürütülmesi görevlerini yerine getirmektedir.
5.1.6 İnsan Hakları İzleme ve Araştırma Bürosu
Ulusal ve uluslararası insan hakları ihlallerinin gözlemlenmesi, insan hakları alanında yaşanan
gelişmelerin incelenmesi, Avrupa Konseyi, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi, Birleşmiş Milletler ve
diğer ilgili uluslararası insan hakları kurum ve kuruluşlarının takip edilmesi, AİHM ve AYM
kararlarınının araştırılması, Cumhurbaşkanlığı, Dışişleri Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Yurtdışı
Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı, Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu, Diyanet İşleri
Başkanlığı gibi kamu kurum ve kuruluşları ile insan hakları alanında iş birliği ve koordinasyonun
27