Page 307 - KDK
P. 307
Esaslarının belirlenmesine ilişkin Yönetmeliğin 4. maddesinin (h)
bendinde belirtilen bakmakla yükümlü bireyler kapsamında olduğun-
dan ve çocukları üzerinde velayeti devam etmekte olduğundan anılan
Yönetmeliğin ilgili maddesi gereğince farklı adreste dahi olsa gelir he-
saplamasına dahil edildiği; Nafakanın gelir hesaplamasına dahil edilip
edilmeyeceği hususunda tereddüte düşüldüğünden Bakanlıkları Hu-
kuk Müşavirliğinden 25/7/2013 tarihli ve 6184 sayılı yazı ile görüş
sorulduğu, 26/8/2013 tarihli ve 89628 sayılı cevabi yazıda babanın
çocukları için ödediği nafakanın da gelir hesaplamasına dahil edilmesi
gerektiği; üvey annenin anılan Yönetmelik maddesi gereğince engelli
ile aynı adreste olmaması nedeniyle gelir hesaplamasına dahil edilme-
diği; Sonuç olarak (tarımsal gelirin 350 TL’den 16 TL’ye düşmesi nede-
ni ile) bakmakla yükümlü olunan bireyler kapsamında engelliye düşen
gelirin aylık asgari ücretin 2/3’ünden az olduğunun tespit edildiği do-
layısıyla ağır engelli ...’ın evde bakım hizmetinden yararlanmasının ve
annesi ... tarafından bakım hizmeti verilmesinin uygun olacağı; ancak
müracaatçının 9/5/2013 tarihinden itibaren geriye dönük ödeme ta-
lebi hususunda anılan Yönetmeliğin 14. maddesi (a) bendinde ödeme
usul ve esaslarının tanımlandığı, 2007/17 sayılı Genelgenin 3/i ben-
dinde geriye dönük ödeme yapılabilecek hallerin belirtildiği ve bu bağ-
lamda ...’e geriye dönük ödeme yapılmasının uygun olmayacağı, kanaa-
tine varıldığı “ifade edilmiştir. Şikayetçinin 24/10/2013 tarihinde
Muğla Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğüne yapmış olduğu
itiraz ve Muğla İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğünün,
“...dilekçe ekinde sunulan tapu kayıtlarına göre kişilerin aylık
16 TL tarımsal gelir elde edebileceğini “bildirir hesaplaması
sonucunda yeniden düzenlenen 22/11/2013 tarihli Bakım Ra-
poru’nda da ayrı adreste ikamet eden öz babanın çocukları üze-
rinde velayeti devam ettiği kabul edilerek bakmakla yükümlü
olunan bireyler kapsamına dahil edildiği, ancak tarımsal geli-
rin bir önceki bakım raporu olan 8/10/2013 tarihli rapordan
farklı olarak 350 TL yerine 16 TL hesaplanması dolayısıyla evde
bakım ücretinin hak edildiği tespit edilmiştir.
29. Yukarıda açıklanan gerekçelerle, Bakıma Muhtaç Engelli-
lerin Tespiti ve Bakım Hizmeti Esaslarının Belirlenmesine İlişkin Yö-
netmeliğinin 2. maddesi kapsamında “her ne ad altında olursa olsun
her türlü gelir “tanımında yer alan üvey baba ...’in tarımsal gelirinin
302 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU