Page 311 - KDK
P. 311

B. Ön İnceleme Süreci

               2) Yapılan ön inceleme neticesinde, şikayet konusunun kurumu-
            muzun görev alanına girdiği, şikayetçinin menfaat ihlali koşulunu ta-
            şıdığı, idari başvuru yollarının tüketildiği, şikayetin süresinde yapıl-
            dığı ve diğer ön inceleme konularında da bir eksiklik bulunmadığı, bu
            nedenle şikayetin inceleme ve araştırmasına engel bir durumun bu-
            lunmadığı tespit edilmiştir

               II. OLAY VE OLGULAR

                 A. Şikâyetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
               3) Şikâyetçi vekili; ...’nun onbeş yaşında bir lise öğrencisi olduğu-
            nu ve kendisine üç yaşında iken otizm teşhisi konulduğunu, beş yıldır
            piyano eğitimi aldığını, ilköğretim eğitiminin tamamını kaynaştırma
            sistemiyle devlet okullarında tamamladığını, özel yetenekleri doğrul-
            tusunda orta öğretimini bir güzel sanatlar lisesinde sürdürmek istedi-
            ğini, bu sebeple ... Güzel Sanatlar Lisesi’ne başvurduğunu, müvekki-
            lin otizmli oluşu yetenek sınavı da dahil olmak üzere tabii tutulacağı
            herhangi bir sınavın özel şartlar altında gerçekleştirilmesini zaruri kıl-
            dığını, velilerinin okul yönetimini bu konuda bilgilendirdiğini ve mü-
            vekkilin yeteneğinin doğru şekilde değerlendirilmesi için çocuğun en-
            gel durumuna ve gelişimsel özelliklerine uygun özel sınav şartlarının
            sağlanmasının okul yönetiminden talep edildiğini, velilerinin taleple-
            ri arasında; Öğrencinin sınava gireceği saatin net olarak bildirilmesi,
            Sınav komisyonunun gerektiğinde soruları tekrar etmesi, Öğrencinin
            sınavda yaşayacağı herhangi bir kaygı durumunda algısını kapatması
            ihtimaline karşı BEP kurulu doğal üyesi olan velisinin kendisine re-
            fakat etmesi, Sınav sırasında gerekli görülen hallerde aralar verilerek
            değerlendirmenin tamamlanması, Ritmleri algılamak konusunda so-
            run yaratmayan ancak zaman zaman ilgili reaksiyonların düzgün ya da
            zamanında verilmesine engel olan kaba motor gelişimindeki geriliğin
            değerlendirme sırasında dikkate alınması, Öğrencinin konsantrasyon
            güçlüğü çekmesi ve zaman zaman telaşa kapılması durumunun ezgi
            takibi sırasında dikkate alınması gibi müvekkilin engellilik durumun-
            dan kaynaklanan son derece insani talepler bulunmakta olduğunu,
            ancak müvekkilin velilerinin çocuklarının doğru bir değerlendirmeye
            tabi tutulması amacına yönelen ve yazılı olarak da sunulan bu talepleri





           306   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316