Page 316 - KDK
P. 316
08/01/2014 tarihli ön inceleme raporunda “veli tarafından yaygın
gelişim bozukluğu (otizm) olduğu beyan edilen öğrencilerin eğitim
almasının Anayasal bir hak olması ile birlikte, Güzel Sanatlar Lisesi-
ne yetenek sınavına göre alınacak öğrenci seçiminde bunlara yöne-
lik herhangi bir özel hüküm ya da kriterin henüz bulunmadığından
... Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Yönetimi hakkında soruşturma izni
verilmesinin uygun olmadığı yönündeki görüş ve kanaati “belirtilmiş
olup 4483 sayılı Kanun’un 6 ncı maddesine istinaden soruşturma izni
verilmemiştir, Şikâyetçi 09/12/2013 tarihinde şikâyet konusu işlemin
iptali için kurumumuza başvurmuştur.
D)Kamu Denetçisi Serpil Çakın’ın İnceleme ve Araştırma
Bulguları
7) Şikâyete konu işleme ilişkin bilgi ve belgeler Mersin İl Milli Eği-
tim Müdürlüğü ve ilgili okuldan istenilmiş, idarelerce konuya ilişkin
belgelerin örnekleri gönderilmiştir.
III. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
A. İlgili Mevzuat
8) Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının başlangıç kısmında: Her
Türk Vatandaşı Anayasadaki temel hak ve hürriyetlerden eşitlik ve
sosyal adalet gereklerince yararlanarak milli kültür, medeniyet ve hu-
kuk düzeni içinde onurlu bir hayat sürdürme, maddi ve manevi varlığı-
nı bu yönde geliştirme hak ve yetkisine doğuştan sahiptir, biçiminde;
Anayasanın Cumhuriyetin nitelikleri başlıklı 2. Maddesinde ise; Tür-
kiye Cumhuriyeti, toplumun huzuru, millî dayanışma ve adalet anla-
yışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, baş-
langıçta belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, lâik ve sosyal
bir hukuk Devletidir. şeklinde düzenleme bulunduğu, Devletin temel
amaç ve görevleri başlıklı 5. Maddesinde; Devletin temel amaç ve gö-
revleri, Türk milletinin bağımsızlığını ve bütünlüğünü, ülkenin bölün-
mezliğini, Cumhuriyeti ve demokrasiyi korumak, kişilerin ve toplu-
mun refah, huzur ve mutluluğunu sağlamak; kişinin temel hak ve hür-
riyetlerini, sosyal hukuk devleti ve adalet ilkeleriyle bağdaşmayacak
surette sınırlayan siyasal, ekonomik ve sosyal engelleri kaldırmaya,
insanın maddî ve manevî varlığının gelişmesi için gerekli şartları ha-
zırlamaya çalışmaktır. şeklinde 42 nci maddesinde ise; “Kimse, eğitim
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 311