Page 336 - KDK
P. 336
Herkesin hukuk önünde ve karşısında eşit olduğunu ve ayrımcılığa
uğramaksızın hukuk tarafından eşit korunma ve hukuktan eşit yarar-
lanma hakkına sahip olduğunu kabul edecekleri; engelliliğe dayalı her
türlü ayrımcılığı yasaklayacakları ve engellilerin herhangi bir nedene
dayalı ayrımcılığa karşı eşit ve etkin bir şekilde korunmasını güven-
ce altına alacakları; eşitliği sağlamak ve ayrımcılığı ortadan kaldırmak
üzere engellilere yönelik makul düzenlemelerin yapılması için gerek-
li tüm adımları atacakları ve engellilerin fiili eşitliğini hızlandırmak
veya sağlamak için gerekli alınacak özel tedbirlerin Sözleşme amaçları
doğrultusunda ayrımcılık olarak nitelendirilemeyeceği, hüküm altına
alınmıştır.
“Eğitim “başlıklı 24 üncü maddesinde Taraf Devletlerin;
Engellilerin eğitim hakkını tanıyacakları; bu hakkın fırsat eşitliği
temelinde ve ayrımcılık yapılmaksızın sağlanması için eğitim sistemi-
nin bütünleştirici bir şekilde her seviyede engellileri içine almasını ve
ömür boyu öğrenim imkanını sağlayacakları; engellilerin genel yüksek
okul eğitimine, mesleki eğitime, erişkin eğitimine ve ömür boyu süren
eğitime ayrımcılığa uğramaksızın diğer bireylerle eşit koşullar altında
erişimini sağlayacakları ve bu amaçla engellilerin ihtiyaçlarına uygun
makul düzenlemelerin yapılmasını temin edecekleri, hüküm altına
alınmıştır.
10) 6114 sayılı Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Baş-
kanlığının Teşkilat Ve Görevleri Hakkında Kanunun “Kuru-
luş, görev ve yetkiler “başlıklı 3 üncü maddesinin (d), (e) ve (i)
bentlerinde;
Sınav hizmetlerinin yerine getirilmesinin tüm aşamalarında, ko-
nuyla ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği yaparak gerekli güvenlik
tedbirlerini almak, hizmetin gereklerine uygun ölçme, seçme, değer-
lendirme ve yerleştirme yöntemlerini belirlemek ve görev, yetki ve so-
rumluluk alanına giren konularda idari düzenlemeler yapmak ve kıla-
vuzlar hazırlamak, ifadelerine yer verilmiştir.
“Temel ilkeler “başlıklı 7 nci maddesinin birinci fıkrasında;
Sınav, ölçme, değerlendirme ve yerleştirme işlemleri, güvenilirlik,
gizlilik, tarafsızlık, bilimsellik ilkeleri çerçevesinde ve adaylara fırsat
eşitliği sağlayacak biçimde yapılacağı, öngörülmüştür.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 331