Page 336 - KDK
P. 336

Herkesin hukuk önünde ve karşısında eşit olduğunu ve ayrımcılığa
            uğramaksızın hukuk tarafından eşit korunma ve hukuktan eşit yarar-
            lanma hakkına sahip olduğunu kabul edecekleri; engelliliğe dayalı her
            türlü ayrımcılığı yasaklayacakları ve engellilerin herhangi bir nedene
            dayalı ayrımcılığa karşı eşit ve etkin bir şekilde korunmasını güven-
            ce altına alacakları; eşitliği sağlamak ve ayrımcılığı ortadan kaldırmak
            üzere engellilere yönelik makul düzenlemelerin yapılması için gerek-
            li tüm adımları atacakları ve engellilerin fiili eşitliğini hızlandırmak
            veya sağlamak için gerekli alınacak özel tedbirlerin Sözleşme amaçları
            doğrultusunda ayrımcılık olarak nitelendirilemeyeceği, hüküm altına
            alınmıştır.
               “Eğitim “başlıklı 24 üncü maddesinde Taraf Devletlerin;

               Engellilerin eğitim hakkını tanıyacakları; bu hakkın fırsat eşitliği
            temelinde ve ayrımcılık yapılmaksızın sağlanması için eğitim sistemi-
            nin bütünleştirici bir şekilde her seviyede engellileri içine almasını ve
            ömür boyu öğrenim imkanını sağlayacakları; engellilerin genel yüksek
            okul eğitimine, mesleki eğitime, erişkin eğitimine ve ömür boyu süren
            eğitime ayrımcılığa uğramaksızın diğer bireylerle eşit koşullar altında
            erişimini sağlayacakları ve bu amaçla engellilerin ihtiyaçlarına uygun
            makul düzenlemelerin yapılmasını temin edecekleri, hüküm altına
            alınmıştır.

               10) 6114 sayılı Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Baş-
            kanlığının Teşkilat Ve Görevleri Hakkında Kanunun “Kuru-
            luş, görev ve yetkiler “başlıklı 3 üncü maddesinin (d), (e) ve (i)
            bentlerinde;
               Sınav hizmetlerinin yerine getirilmesinin tüm aşamalarında, ko-
            nuyla ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği yaparak gerekli güvenlik
            tedbirlerini almak, hizmetin gereklerine uygun ölçme, seçme, değer-
            lendirme ve yerleştirme yöntemlerini belirlemek ve görev, yetki ve so-
            rumluluk alanına giren konularda idari düzenlemeler yapmak ve kıla-
            vuzlar hazırlamak, ifadelerine yer verilmiştir.
               “Temel ilkeler “başlıklı 7 nci maddesinin birinci fıkrasında;
               Sınav, ölçme, değerlendirme ve yerleştirme işlemleri, güvenilirlik,
            gizlilik, tarafsızlık, bilimsellik ilkeleri çerçevesinde ve adaylara fırsat
            eşitliği sağlayacak biçimde yapılacağı, öngörülmüştür.




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  331
   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341