Page 354 - KDK
P. 354
24 üncü maddesinde de vurgulandığı yaşam boyu eğitim de dâ-
hil olmak üzere eğitimin tüm aşamalarını kapsamaktadır.
22) Ülkemizde çeşitli nedenlerle, bireysel özellikleri ve eğitim ye-
terlilikleri açısından yaşıtlarından beklenilen düzeyden anlamlı farklı-
lık gösteren dolayısıyla da özel eğitim ihtiyacı olan 0 -36 ay arasındaki
çocuklar için erken çocukluk eğitim merkezlerinde, 37 -66 ay ara-
sındaki çocuklar için özel eğitim anaokullarında, 48 -66 ay arasın-
daki çocuklar için okul/kurumlar bünyesinde açılan özel eğitim ana
sınıflarında, ilköğretim yaşına gelmiş çocuklar için kaynaştırmalı
eğitim sınıflarında, görme, işitme, ortopedik veya hafif düzeyde zi-
hinsel yetersizliği olanlar için açılan okullardaki özel eğitim sınıfları
ya da engel grubuna özel olarak açılmış özel eğitim ilkokul ve ortao-
kullarında, orta veya ağır düzeyde zihinsel yetersizliği olan bireyler ile
otizmli bireyler için I. ve II. kademe eğitimlerini özel eğitim uygulama
merkezlerinde, 3 -15 yaş grubundaki otistik çocukların eğitim öğretim
görmelerini sağlamak üzere faaliyet gösteren Otistik Çocuklar Eğitim
Merkezlerinde (OÇEM), ilköğretimi tamamlamış, genel ve mesleki
ortaöğretim programlarına devam edemeyecek durumda olan ve 23
yaşından gün almamış hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olanlar ile
görme engelli bireyler için özel mesleki eğitim merkezlerinde, genel
ve mesleki ortaöğretim eğitim programlarından yararlanamayacak
durumda ve 23 yaşından gün almamış olan orta veya ağır düzeyde zi-
hinsel yetersizliği olan bireyler ile otizmi olan bireyler için özel eği-
tim iş uygulama merkezlerinde, İşitme engelli bireyler ile ortopedik
engelli bireyler için özel eğitim meslek liselerinde, yukarıda sayılanlara
ek olarak sağlık kuruluşlarında yatarak tedavi gören ve/veya süreğen
hastalığı olan okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel eği-
tim ihtiyacı olan bireyler için, Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği çer-
çevesinde ev ya da sağlık hizmeti alınan kurumlarda eğitim verilmekte
ve bu eğitim uygulamalarının tümü eğitim sistemimizin bünyesinde
oluşturulan Destek Eğitim Programı (DEP) tarafından desteklenmek-
tedir. 1
23) Engellilere yönelik özel eğitim hizmetlerinde ana amaç, engelli
çocuğu yaşıtlarından ayırmadan eğitim sistemine dahil etmektir. Bu
bağlamda engelli çocuğun bireysel beceri ve kabiliyetinin kaynaştır-
malı eğitime izin vermediği durumlarda özel eğitim sınıfında, özel
eğitim okulunda ya da sadece bireysel destek eğitimleri almak üzere
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 349