Page 357 - KDK
P. 357
kaynaklarının yeterliliğini göz önünde bulundurarak yerine getir-
mesi kıstasıdır. Devletimiz, gerek taraf olduğu uluslararası sözleşme-
ler gerekse de Anayasamızın 10 uncu ve 42’nci maddeleri gereğince
ayrım gözetmeksizin engellilere yönelik ödevlerini, amaçlarına uygun
öncelikleri gözeterek bütçesini ve ekonomik istikrarı bozmayacak
şekilde mali kaynaklarının yeterliliği ölçüsünde yerine getirmesi
kuşkusuzdur.
29) Milli Eğitim Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığından alı-
nan verilere göre ülke genelinde söz konusu eğitimi alan birey sayısı-
nın 12.597, kurum sayısının ise 1.195 olduğu, 2014 yılı Merkezi Yö-
netim Bütçe Uygulama Tebliğine göre, devlet tarafından her birey
için; 2014 yılında (KDV hariç) aylık 8 saat bireysel eğitim için 409,00
TL, 4 saatlik grup eğitimi için 115,00 TL olmak üzere, toplam 524,00
TL, 2015 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Uygulama Tebliğine göre
de 2015 yılı için (KDV hariç) aylık 8 saat bireysel eğitim için 434,00
TL, 4 saatlik grup eğitimi için 122,00 TL olmak üzere, toplam 556,00
TL ödeme yapıldığı dikkate alındığında, devlet tarafından karşılanan
ödeme tutarının toplamda çok yüksek olmadığı, devlet bütçesine ağır
bir yük getirmediği dolayısıyla da devlet tarafından karşılanabilir bir
tutar olduğu, ayrıca diğer ekonomik ve sosyal ödevlerinin aksaması
sonucunu doğurmadığı, kaldı ki devletin pozitif ayrımcılık yapma
yükümlülüğünün hiçbir zaman göz ardı edilemeyeceği, mevcut
haliyle özel eğitim kurumlarından hizmet alan diğer engelli çocukları
da olumsuz etkilemediği değerlendirildiğinden erken çocukluk (okul
öncesi) döneminde engelli çocuklara yönelik olarak uygulanan destek
eğitim programlarının ileriki yıllarda bu çocukların özel eğitim des-
teğine olan gereksinimlerini azaltacağı gibi, çocuğun tüm yaşamı dü-
şünüldüğünde ve fayda maliyet analizi de dikkate alındığında;
destek eğitim programlarında devletin karşıladığı aylık 8 saatlik birey-
sel ve aylık 4 saatlik grup eğitimindeki saat sayısını artırılmasının söz
konusu engelli çocukların engellilik hâlinin etkilerinin en az sevi-
yeye indirilmesi ve topluma katılımlarının sağlanması yönüyle
son derece önemli olduğu değerlendirilmektedir.
30) Nitekim, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Kurumları Ge-
nel Müdürlüğünün Kurumumuza gönderdiği yazıda ve Milli Eğitim
Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından Özel Eğitim
Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğünün teklifi ile
352 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU