Page 358 - KDK
P. 358

1/1/2009 tarihinden itibaren uygulanmak üzere 26/12/2008 tarihin-
            de kabul edilen ve Özel Öğretim kurumları Genel Müdürlüğünce bas-
            tırılan Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi Zihinsel Engelli Bireyler
            Destek Eğitim Programı ile Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi
            Yaygın Gelişimsel Bozukluklar Destek Eğitim Programında yer alan
            metinlerde söz konusu destek eğitimlerinin erken yaşta alınması-
            nın önemi vurgulanmaktadır.   8

               31) Bu nedenle Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına İlişkin Sözleş-
            mesinin temel ilkelerinden olan ve Sözleşmenin 3 üncü maddesinde
            hayat bulan  çocuğun yüksek yararı ilkesi  ile Birleşmiş Milletler
            Engellilerin Haklarına İlişkin Sözleşmede yer alan engelli çocuklarla
            ilgili tüm eylemlerde çocuğun en yüksek çıkarının gözetilmesine
            öncelik verileceği ifadesi dikkate alındığında, şikâyete konu uygu-
            lamada okulöncesi eğitim (erken çocukluk eğitimi) döneminde
            destek eğitim hizmeti almakta olan engelli çocuklar için devlet
            tarafından karşılanan aylık saat miktarının bireysel eğitimde ayda 8
            saat, grup eğitiminde ise ayda 4 saat ile sınırlandırılmasının hakkani-
            yet yönünden uygun olmadığı değerlendirilmekte olup yapılan maddi
            yardımın makul oranda arttırılması yönünde idareye tavsiyede bulu-
            nulmasına karar vermek gerekmiştir.
               C) İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme

               32) Devlet tarafından bireysel eğitimde karşıladığı ders saati sayı-
            sını ayda sekiz saat, grup eğitiminde karşıladığı ders saati sayısını dört
            saat olarak belirlenmesinin Engellilerin Haklarına İlişkin Sözleşmenin
            24, 25 ve 26’ncı maddeleri ile Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 13
            üncü maddesindeki etkili başvuru, 14 üncü maddesindeki ayrımcılık
            yasağı ve 17’nci maddesindeki hakların kötüye kullanımının yasak-
            lanmasına aykırı davranıldığına ilişkin herhangi bir bulgu ve bilgiye
            rastlanılmadığı, dolayısıyla da insan haklarının ihlal edildiğinin tes-
            pit edilemediği, ancak erken çocukluk (okul öncesi) döneminde des-
            tek eğitim hizmeti alan söz konusu engelli çocuklara tanınan olumlu
            yöndeki (pozitif) ayrımcılığın sınırlandırıldığı ve bunun geniş-
            letilmesi gerektiği kanaatine varılmıştır.

               D) İyi Yönetim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
               33) 28/3/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına



                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  353
   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363