Page 378 - KDK
P. 378
eğitsel değerlendirme ve tanılama sonucunda özel eğitime ihtiyacı ol-
duğu belirlenen bireyler için Özel Eğitim Değerlendirme Kurulunca ra-
por hazırlanacağı ve eğitim planı geliştirileceği, bu planlamanın her yıl
revize edileceği, Özel Eğitim Değerlendirme Kurulunun, özel eğitime
ihtiyacı olan bireyleri ilgi, istek, gelişim özellikleri, akademik disiplin
alanlarındaki yeterlilikleri ile eğitim ihtiyaçları doğrultusunda örgün
ve yaygın eğitim kurumlarına yönlendireceği ifade edilmiştir.
11) 573 sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Ka-
rarnamenin “Yaygın eğitim “başlıklı 11 inci maddesinde; özel eğitimin
temel ilkeleri doğrultusunda farklı konu ve sürelerde, özel eğitim ge-
rektiren bireyler için temel yaşam becerilerini geliştirmek, öğrenme
ihtiyaçlarını karşılamak, işe ve mesleğe hazırlamak amacıyla yaygın
eğitim programları düzenleneceği; özel eğitim gerektiren bireylerin
aileleri ve yakın çevrelerinin bireyin gelişim sürecinde aktif rol alma-
larına ve onlarla birlikte yaşama becerilerini geliştirmelerine yönelik
yaygın eğitim programlarına öncelik verileceği belirtilmiştir.
12) Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin “Tanımlar “başlıklı
4 üncü maddesinin (ü) bendinde “özel eğitim ve kurumları“nın tanımı;
özel eğitime ihtiyacı olan bireylere hizmet veren, özel olarak yetişti-
rilmiş personelin bulunduğu, geliştirilmiş eğitim programları ve yön-
temlerin uygulandığı, Bakanlığa bağlı her tür ve kademedeki yatılı ve
gündüzlü resmî ve özel okul ve kurumları, şeklinde yapılmıştır.
13) Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin “Özel eğitim değer-
lendirme kurulu “başlıklı 19 uncu maddesinde; eğitsel değerlendirme
ve tanılama hizmetlerini yürütmek üzere RAM’ın teklifi ve millî eği-
tim müdürlüğünün onayı ile RAM’larda özel eğitim değerlendirme
kurulu oluşturulacağı, özel eğitim değerlendirme kurulunun, RAM
müdürünün görevlendireceği müdür yardımcısı ya da bölüm başkanı
başkanlığında; özel eğitim hizmetleri bölüm başkanı, psikolojik ölçme
araçlarını kullanabilen bir rehber öğretmen, görme, işitme ve zihin-
sel engelliler sınıf öğretmenlerinden bir öğretmen, bulunması hâlinde
gezerek özel eğitim görevi yapan bir öğretmen ve bireyin velisinden
oluşacağı belirtilmiştir.
14) Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin “Özel eğitim de-
ğerlendirme kurulunun görevleri “başlıklı 21 inci maddesinde; adı geçen
kurulun görevleri arasında; özel eğitime ihtiyacı olan bireyin eğitsel
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 373