Page 378 - KDK
P. 378

eğitsel değerlendirme ve tanılama sonucunda özel eğitime ihtiyacı ol-
            duğu belirlenen bireyler için Özel Eğitim Değerlendirme Kurulunca ra-
            por hazırlanacağı ve eğitim planı geliştirileceği, bu planlamanın her yıl
            revize edileceği, Özel Eğitim Değerlendirme Kurulunun, özel eğitime
            ihtiyacı olan bireyleri ilgi, istek, gelişim özellikleri, akademik disiplin
            alanlarındaki yeterlilikleri ile eğitim ihtiyaçları doğrultusunda örgün
            ve yaygın eğitim kurumlarına yönlendireceği ifade edilmiştir.

               11) 573 sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Ka-
            rarnamenin “Yaygın eğitim “başlıklı 11 inci maddesinde; özel eğitimin
            temel ilkeleri doğrultusunda farklı konu ve sürelerde, özel eğitim ge-
            rektiren bireyler için temel yaşam becerilerini geliştirmek, öğrenme
            ihtiyaçlarını karşılamak, işe ve mesleğe hazırlamak amacıyla yaygın
            eğitim  programları  düzenleneceği;  özel  eğitim  gerektiren  bireylerin
            aileleri ve yakın çevrelerinin bireyin gelişim sürecinde aktif rol alma-
            larına ve onlarla birlikte yaşama becerilerini geliştirmelerine yönelik
            yaygın eğitim programlarına öncelik verileceği belirtilmiştir.

               12) Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin “Tanımlar “başlıklı
            4 üncü maddesinin (ü) bendinde “özel eğitim ve kurumları“nın tanımı;
            özel eğitime ihtiyacı olan bireylere hizmet veren, özel olarak yetişti-
            rilmiş personelin bulunduğu, geliştirilmiş eğitim programları ve yön-
            temlerin uygulandığı, Bakanlığa bağlı her tür ve kademedeki yatılı ve
            gündüzlü resmî ve özel okul ve kurumları, şeklinde yapılmıştır.

               13) Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin “Özel eğitim değer-
            lendirme kurulu “başlıklı 19 uncu maddesinde; eğitsel değerlendirme
            ve tanılama hizmetlerini yürütmek üzere RAM’ın teklifi ve millî eği-
            tim  müdürlüğünün  onayı  ile RAM’larda  özel  eğitim  değerlendirme
            kurulu oluşturulacağı, özel eğitim değerlendirme kurulunun, RAM
            müdürünün görevlendireceği müdür yardımcısı ya da bölüm başkanı
            başkanlığında; özel eğitim hizmetleri bölüm başkanı, psikolojik ölçme
            araçlarını kullanabilen bir rehber öğretmen, görme, işitme ve zihin-
            sel engelliler sınıf öğretmenlerinden bir öğretmen, bulunması hâlinde
            gezerek özel eğitim görevi yapan bir öğretmen ve bireyin velisinden
            oluşacağı belirtilmiştir.

               14) Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin  “Özel eğitim de-
            ğerlendirme kurulunun görevleri “başlıklı 21 inci maddesinde; adı geçen
            kurulun görevleri arasında; özel eğitime ihtiyacı olan bireyin eğitsel




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  373
   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383