Page 381 - KDK
P. 381
Değerlendirme Kurulu tarafından yürütüldüğü, bunun 5378 sayılı
Engelliler Hakkında Kanun ve Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin
ilgili maddeleri uyarınca yerine getirildiği ve söz konusu mevzuat hü-
kümleri ile verilen yetki dahilinde hareket edildiği,
23/2- 20/05/2014 tarihinde yapılan Özel Eğitim Değerlendirme
Kurulu toplantısına şikayetçi ...’ın Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeli-
ğinin 19 uncu maddesi gereği usulünce davet edildiği, Özel Eğitim De-
ğerlendirme Kurulunun üyesi olarak görüşlerinin alınarak, söz konusu
görüşlerine toplantı tutanağında yer verildiği, böylelikle 5378 sayılı
Engelliler Hakkında Kanunun 4 üncü maddesi gereğince engelliye yö-
nelik karar alma sürecinde ailenin katılımının sağlandığı,
23/3- Ayrıca ilgili hakkında düzenlenen 20/05/2014 tarihli “Özel
Eğitim Değerlendirme Kurulu Raporu “nda, zorunlu eğitim çağı dışın-
da kalmış özürlünün bireye bilişsel, günlük yaşam, toplumsal ve mes-
leki beceriler kazandırmak amacıyla Halk Eğitim Merkezine yönlendi-
rilmesi, şeklinde öneride bulunulduğu; böylelikle 5378 sayılı Engelliler
Hakkında Kanunun 15 inci maddesi gereğince engellinin özel durumu
ve farklılığının dikkate alınarak hayat boyu eğitim imkanından yarar-
lanmasının temin edildiği tespit edilmiştir.
24) Bu açıklamalar çerçevesinde; yukarıda yer verilen mevzuat hü-
kümleri ile verilen yetki dahilinde “Özel Eğitim Değerlendirme Ku-
rulu “nun, adı geçen engelli bireyin bilişsel, günlük yaşam, toplumsal
ve mesleki beceriler kazandırılmak amacıyla Halk Eğitim Merkezine
yönlendirilmesi kararında hukuka aykırılık bulunmadığı değerlendi-
rilmektedir.
25) Konunun hakkaniyete uygunluk yönünden değerlendirilmesi-
ne ilişkin olarak ise; Anayasanın 2 nci maddesinde, Türkiye Cumhu-
riyetinin nitelikleri arasında sosyal devlet ilkesine yer verildiği; 5 inci
maddesinde ise, kişilerin ve toplumun refah, huzur ve mutluluğunu
sağlama; kişinin temel hak ve hürriyetlerini, sosyal hukuk devleti ve
adalet ilkeleriyle bağdaşmayacak surette sınırlayan siyasal, ekonomik
ve sosyal engelleri kaldırma ve insanın maddî ve manevî varlığının
gelişmesi için gerekli şartları hazırlamaya çalışmanın devletin temel
amaç ve görevleri arasında sayıldığı dikkate alındığında; konunun sos-
yal devlet ilkesi çerçevesinde ele alınması gerekliliği söz konusudur.
376 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU