Page 379 - KDK
P. 379

değerlendirme ve tanılamasını yapmak ve eğitsel değerlendirme ve ta-
            nılama sonucunu dikkate alarak birey için en az sınırlandırılmış eğitim
            ortamı ve özel eğitim hizmetine ilişkin öneride bulunmak, sayılmıştır.
               15) Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin “Özel eğitim değer-
            lendirme kurulunun çalışma usul ve esasları “başlıklı 22 nci maddesinde;
            kurul kararlarının oy çokluğu ile alınacağı ifade edilmiştir.

               16) Milli Eğitim Bakanlığı Yaygın Eğitim Kurumları Yönet-
            meliğinin “Özel eğitim gerektiren bireylere yönelik düzenlenecek kurslar
            “başlıklı 29 uncu maddesinde; özel eğitim gerektiren kişileri mesleki
            ve teknik ile sosyal ve kültürel alanda bilgi ve beceri sahibi yapmak,
            onları hayata kazandırmak, üretken bireyler hâline getirmek amacıy-
            la kurslar düzenleneceği, kursların düzenlenmesinde ilgili kurum ve
            kuruluşlarla iş birliği yapılacağı, bu bireylerin eğitim öğretim hizmet-
            lerinin 31/5/2006 tarihli ve 26184 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
            Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin ilgili hükümleri doğrultusun-
            da yürütüleceği düzenlenmiştir.
               B. Kamu Denetçisi Serpil ÇAKIN’ın Kamu Başdenetçisine
            Önerisi
               17) Şikayet konusu ile ilgili olarak 21/11/2014 tarihli ve aşağıda
            gerekçeleri yazılı Ret Kararı Önerisi hazırlanarak Kamu Başdenetçisi-
            ne sunulmuştur.
               C. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden Değerlen-
            dirme
               18) Şikâyetçi ... oğlu ... hakkında Yenimahalle Rehberlik ve Araş-
            tırma Merkezi Müdürlüğü tarafından düzenlenen 20/05/2014 tarihli
            “Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu Raporu “nda; “Daha önce uygu-
            lanan destek eğitimi programı doğrultusunda gelişme göstermedi-
            ğinden destek eğitimine ihtiyaç duymamaktadır. “denilmek suretiyle,
            özel eğitim ve rehabilitasyon hakkından mahrum bırakıldığını iddia
            ederek, söz konusu mağduriyetin giderilmesini talep etmektedir.

               19) Yapılan incelemeler sonucunda; söz konusu talebin, 5378 sa-
            yılı Engelliler Hakkında Kanun ve Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeli-
            ği gereğince eğitsel değerlendirme ve tanılaması yapılan bireyin özel
            eğitim desteğine ihtiyacı olup olmadığına karar vermenin Özel Eğitim
            Değerlendirme Kurulunun yetkisi dahilinde bulunduğu, Özel Eğitim




           374   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384