Page 395 - KDK
P. 395

ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması,
            eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik,
            haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme
            hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme,
            kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilme-
            si, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması
            gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya davra-
            nışta bulunup bulunmadığını gözeteceği ve iyi yönetim ilkelerine uya-
            cağı belirtilmiştir.
               34) Sınava kolunda “saat “ile girdiği tespit edilen şikayetçinin sına-
            vının, Kılavuz kurallarında sınava getirilmesi yasak olan eşyalar ara-
            sında “saat”in de yer alması sebebiyle geçersiz sayılması işleminin, iyi
            yönetişim ilkeleri yönünden tetkiki neticesinde;


               34/1- 6114 sayılı Kanunun öngördüğü yetki ve usul hükümleri çer-
            çevesinde hareket edilmiş olması sebebiyle kanunlara uygunluk il-
            kesine riayet edildiği,

               34/2- Şikayetçinin sınav sonucunu öğrenmesinin akabinde bila ta-
            rihli dilekçesi ile yaptığı itiraza idarece verilen yanıtta, ilgilinin söz ko-
            nusu sınavda yanında bulunması yasak olan araç/gereç/eşya ile sınava
            girdiğinin salon sınav tutanaklarından tespit edildiği hususunun be-
            lirtilmesi dolayısıyla, iyi yönetim ilkelerinden “kararların gerekçeli
            olması “ilkesine riayet edildiği,
               değerlendirilmektedir.
               35) Diğer yandan, ilgilinin sınav sonucunun geçersiz sayılmasına
            ilişkin işleme itirazı neticesinde ilgiliye tebliğ edilen, ilgilinin itirazının
            yerinde bulunmadığına ilişkin 29/05/2014 tarih ve 16806 sayılı yazı-
            da, ilgilinin bu karara karşı nereye ve ne şekilde başvuru yapabilece-
            ği hususuna yer verilmediği, dolayısıyla iyi yönetim ilkelerinden olan
            “karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi “ilkesine riayet
            edilmediği görülmüş olup; idarenin bundan sonra tesis edeceği
            işlemlerde iyi yönetim ilkelerinden olan bu hususa da uyması
            beklenmektedir.










           390   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400