Page 400 - KDK
P. 400
sunulan BEP’lerin çocuğunun durumuna uygun olarak düzenlenip dü-
zenlenmediği hususunda gerekli tespitlerin yapılmasını istemektedir.
B. İdarelerin Şikâyete İlişkin Açıklamaları
4) Şikayet konusuna ilişkin bilgi ve belgeler; Milli Eğitim Bakan-
lığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü ta-
rafından Kurumumuza 23/10/2014 tarihli ve 4782696 sayılı yazı ile,
Ankara Valiliği (İl Milli Eğitim Müdürlüğü) tarafından 11/11/2014 ta-
rih ve 5219268 sayılı yazıyla, Çankaya Özel Eğitim Merkezi (İş Okulu)
Müdürlüğü tarafından ise 14/1/2015 tarihli ve 12 sayılı yazı ile gön-
derilmiştir.
5) Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Ge-
nel Müdürlüğü tarafından gönderilen yazıda; özel eğitim ihtiyacı olan
bireylerin genel ve mesleki eğitim görme haklarından yararlanabilme-
lerine yönelik usul ve esasların Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği
(ÖEHY) ile düzenlendiğini ve bu Yönetmelik hükümleri kapsamında
yürütüldüğünü, ayrıca kaynaştırma yoluyla eğitimlerine devam eden
öğrenciler ile ilgili iş ve işlemlerde ÖEHY hükümleri ile söz konusu
öğrencilerin kayıtlı bulundukları okul/kurumda uygulanan mevzuat
hükümlerinin birlikte uygulandığını, bu kapsamda özel eğitim ihtiyacı
olan bireyler için destek eğitim hizmetleri de sağlanarak normal geli-
şim gösteren akranları ile birlikte aynı sınıfta tam zamanlı kaynaştır-
ma yoluyla eğitim hizmeti sunulabileceği gibi bu bireylerin özellikleri,
eğitim performansları ve ihtiyaçları dikkate alınarak ÖEHY hüküm-
lerine göre açılan özel eğitim sınıflarında yarı zamanlı kaynaştırma
kapsamında da eğitime erişimlerinin sağlandığını ve özel eğitim ih-
tiyacı olan bireylerden kaynaştırma uygulamaları yoluyla eğitimlerini
sürdürmesine karar verilenler için ÖEHY’nin 23 ve 24 üncü maddesi
hükümlerine göre işlem yapıldığını, ÖEHY’nin 69 uncu maddesinin 1
inci fıkrasında yer alan hükme göre BEP’in, özel eğitime ihtiyacı olan
bireylerin gelişim özellikleri, eğitim performansları ve ihtiyaçları doğ-
rultusunda hedeflenen amaçlara yönelik hazırlanan ve bu bireylere
verilecek destek eğitim hizmetlerini de içeren özel eğitim programı
olarak tanımlandığını, söz konusu programın kaynaştırma yoluyla
eğitimlerine devam eden öğrenciler için kayıtlı bulundukları okulda
sorumlu oldukları eğitim programı esas alınarak eğitim performans-
ları ve ihtiyaçları doğrultusunda aynı maddenin 2 inci fıkrası hükmü
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 395