Page 150 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-1
P. 150
C. İstemin Özeti
5. Şikâyetçi ..., şikâyet başvurusunda özetle “2001 yılında mali mü-
şavirlik bürosu açtıktan sonra Bağ-Kur’a başvurduğunu, kendisine resmi
yazı ile 12 nci basamaktan prim ödeyeceğinin bildirildiğini, eksiksiz tüm
primlerini yatırdığını, 2013 yılında emeklilik başvurusu yaptığında kendi-
sine primlerinin 13 üncü basamaktan yatırılması gerektiğinin söylendiğini
ve yaklaşık 7.500 TL borç çıkartıldığını, emekli olamadığını, sağlık hizmeti
alamadığını belirterek idarenin kendi hatasından kaynaklanan mağduriye-
tinin giderilmesini” talep etmiştir.
6. Ancak dosya üzerinde incelemeler yürütülürken şikâyetçi ... tara-
fından 02/08/2013 tarihinde Kurumumuza iletilen belgeler tetkik
edildiğinde, şikâyetçinin borçlu olduğu sürece sağlık yardımlarından
yararlanamaması ve emekli olamaması nedeniyle, şikâyet başvurusu
Kurumumuzca incelenirken bu borcu 30/05/2013 tarihinde ödemek
zorunda kaldığını, ancak bu borcun haksız yere kendisinden istendi-
ğini, prim borcunun aslının istenmesine kendisinin de bir itirazının
olmadığını, ancak gecikme zammının talep edilmesine itiraz ettiğini
ve şikâyetinin devam ettiğini bildirmiştir.
II. ŞİKÂYET KONUSU OLAYLAR
A. Dosyadaki Bilgi ve Belgelerin Özeti
7. Şikâyet dosyası içeriğinde yer alan;
a) Şikâyet başvuru belgesi,
b) Bağ-Kur Antalya İl Müdürlüğünce ...’a yazılan 17/05/2001 ve
06/08/2001 tarihli yazılar,
c) Şikâyetçi ... tarafından Antalya Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğüne
hitaben yazılan 15/02/2013 tarihli yazı,
d) Antalya Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğünce ...’a yazılan 03/04/2013
tarihli yazı,
Dosya üzerinde incelemeler yürütülürken şikâyetçi ... tarafından
02/08/2013 tarihinde Kurumumuza iletilen belgeler,
İncelenmiştir.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 149