Page 338 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 338

alınması sağlanmıştır. Kanunda kapsamla ilgili konular oldukça detay-
            lı bir biçimde düzenlenmiş, genel sağlık sigortasının kapsamına kim-
            lerin girdiği, Kanunun 60 ıncı maddesinde sayma yoluyla gösterilmiş-
            tir. Söz konusu Kanunla Türkiye’de ikamet etmek şartıyla çalışan veya
            çalışmayan, 18 yaşından küçük veya büyük herkes kapsama alınmaya
            çalışılmıştır.

               20. Şikâyet dosyasının tetkikinden; şikâyetçinin gelir tespitinde
            geçmişse dönük son bir yıllık ücretlerinin ortalama tutarı ile kendi-
            sine ait olan aracın dikkate alındığı, şikâyetçinin ikamet ettiği konu-
            tun kime ait olduğu ve kira ödeyip ödemediği ile banka vadeli/vadesiz
            mevduat/repo vb. unsurların tespit edilmediği anlaşılmıştır. İdare,
            şikâyetçinin ücret geliri ve aracının Genelgeye göre hesaplanan değer-
            lerinin asgari ücretin 2 katını aştığını gerekçe göstererek şikâyetçinin
            diğer gelirlerini hesaplama gereği duymadığını ifade etmiştir.
               21. Gelir tespitinin usul ve esaslarına ilişkin Aile ve Sosyal Politi-
            kalar Bakanlığının 2012/7 sayılı Genelgesinde gelir unsurlarının nasıl
            değerlendirileceği ayrıntılı bir şekilde gösterilmiştir (14.4 no’lu parag-
            raf).

               22. Şikâyetçinin sigorta dökümünde yer alan bilgilerden 2014 yılı
            Ekim ayı öncesinde hizmet akdiyle çalıştığı, Ekim ayında işini bıraktı-
            ğı, 2015 yılı Mart ayında gelir tespiti için İyidere SYDV’ye başvurduğu,
            yapılan gelir testi sonucunda; geçmişe dönük 1 yıllık sürede kazanmış
            olduğu kayıtlı ücret gelirlerinin net tutarları dikkate alınmak suretiyle
            hesaplama yapıldığı ve bu tutara kendisine ait aracın Genelgeye göre
            tespit edilen değeri de eklenerek G/3 düzeyinde gelire sahip olduğu,
            İdarenin, ücret gelirlerini beyan edilen değerler üzerinden hesapla-
            dığı, Şikâyetçinin banka mevduat bilgisi temin edilmediğinden, faiz/
            repo gelirlerinin gelir testi hesabına dâhil edilmediği, şikâyetçiye ait
            aracın rayiç bedelin 120’de 1’inin dikkate alındığı ancak şikayetçiye
            09/02/2015-31/07/2015 tarihleri arasında tahakkuk ettirilen gecik-
            me cezası ve zammı dâhil toplam 1.413,04 TL GSS prim borcunun;
            şikayetçinin söz konumu dönemin tamamında G/3 gelir düzeyinde
            olduğu tespitine dayandığı ve herhangi bir güncelleştirme işlemi ya-
            pılmadığı,
               23. Yukarıdan bu yana yapılan açıklama ve gerekçeler, bilgi, belge
            ve yazışmalar, doktrin ve yüksek mahkeme içtihatları ile tüm dosya
            birlikte değerlendirildiğinde;




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  337
   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343