Page 359 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 359

4/4) Dilekçede belirtilen diğer hususların ise İlleri ile ilgili hususlar
              olmadığı, mevcut aile hekimliği mevzuatı ve sisteminden kaynaklı so-
              runlar olduğu,
                 İfade edilerek, gereksiz yazışmalara, iş gücü ve zaman kaybı-
              na sebep olması nedeniyle Müdürlüklerinden mevcut mevzuat
              kapsamında uygulanabilir olmayan taleplerde bulunulmaması
              için Ağlasun İlçe Hastanesi Baştabipliğinden şikayetçinin konu
              hakkında bilgilendirilmesi rica edilmiştir.
                 5) Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Başkanlığının, Kurumumu-
              zun 05/5/2014 tarihli ve 3851 sayılı yazısı ile 21/7/2014 ta-
              rihli ve 6283 sayılı yazısına cevaben gönderdiği 12/6/2014 ve
              11/2/2015 tarihli yazılarında,

                 5/1) Aile Hekimliği uygulamalarının 5258 sayılı Aile Hekimliği Ka-
              nunu ve buna dayanılarak çıkartılan yönetmelikler kapsamında yürü-
              tüldüğü ve mevcut mevzuat kapsamında şikayetçinin talebinin huku-
              ken mümkün görülmediği ve şikayetçiye Burdur Halk Sağlığı Müdür-
              lüğü tarafından mevzuat çerçevesinde yazılı cevap verildiği,

                 5/2) Ancak ödeme usul ve esaslarına ilişkin Yönetmelik hükümleri-
              ne dair düzenlemelerin gerek sahadan Kurumlarına iletilen taleplerin
              değerlendirilmesi, gerekse de sahada tespit edilen ihtiyaçlara göre be-
              lirli aralıklarla yapıldığı,
                 5/3) Kurumlarının verilen sağlık hizmetlerinde kalitenin artırılma-
              sı, ödeme ve iş yükü konusunda adalet ve hakkaniyetin sağlanarak, ça-
              lışanlarının motivasyonunun artırılması noktasında her türlü yeniliğe
              ve görüşe açık olduklarını, şikayete konu dilekçe ve benzer dilekçelerin
              değerlendirilmesi sonucu oluşan görüşlerimizin hassasiyetle değerlen-
              dirileceği, hususları belirtilmiştir.
                 6) Gerek dosya kapsamında yapılan yazışmalar neticesinde şikayet
              konusunun çözümüne ilişkin bazı hususların açıklığa kavuşturulama-
              mış olması gerekse de İdarenin son tarihli yazısında (bkz. par. 5/3)
              belirttiği hususlar gözetilerek Türkiye Halk Sağlığı Kurumu yetkilile-
              ri ile 9/4/2015 tarihinde Kamu Denetçiliği Kurumu’nda bir toplantı
              gerçekleştirilmiştir. Söz konusu toplantı öncesinde yöneltilen sorular,
              toplantı esnasında ve sonrasında Kurumumuza iletilen bilgi ve belge-
              lerde;




            358   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364