Page 354 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 354

azalmasını sağlayacaktır. İyi yönetim ilkelerinin idarenin her kade-
            mesi tarafından benimsenebilmesi için ise, Bakanlık üst düzeyi ta-
            rafından sahiplenilmesi ve yapılacak düzenlemeler ile gerekli
            önlemlerin alınması gerektiği düşünülmektedir.

               23) Somut olayımız açısından, 1/8/1998 tarihli ve 23420 sayılı Res-
            mi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Hasta Hakları Yönetmeli-
            ğinin 7 nci maddesinde hastanın sağlık hizmetlerinden nasıl faydala-
            nabileceği konusunda bilgi isteyebileceği düzenlenmiş ve devamında
            15 inci maddede bilgilendirmenin neleri içerdiği tek tek sayılmak su-
            retiyle belirlenmiştir. Söz konusu madde incelendiğinde hasta hakkı
            olarak bilgilendirilmenin sadece teşhis ve tedavi süreçlerindeki tıbbi
            uygulama ve hizmetleri kapsadığı, bu süreçlere ilişkin şikayetlerle il-
            gili yürütülen araştırma ve soruşturma sonuçları hakkındaki ayrıntılı
            ve gerekçeli olarak aydınlatılma hakkını içermediği tespit edilmiştir.
            En temel hasta hakkı olarak “bilgilendirilmenin” sadece teşhis ve te-
            davi sürecindeki tıbbi hizmet ve uygulamaları değil fakat bu süreçte
            ve sonrasındaki şikayet hakkı kapsamında yürütülen araştırma ve so-
            ruşturma sonuçlarından ayrıntılı ve gerekçeli olarak haberdar olmayı
            da içerecek şekilde genişletilmesinin, kişilerin insan haysiyetine yakı-
            şır şekilde tüm süreçleriyle hasta haklarından tam ve eksiksiz olarak
            faydalanabilmelerine ve sağlık hizmet sunumunda kalitenin artırılma-
            sına katma değer sağlayacağı değerlendirilerek, Hasta Hakları Yönet-
            meliğinde bu doğrultuda mevzuat değişikliğine gidilmesinin tavsiye
            edilmesi uygun görülmüştür.
               IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL MEVZUAT

               A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
               24)14/6/2012 tarih ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Ka-
            nununun  17  inci  maddesinin  sekizinci  fıkrasına  göre  Kamu  Denet-
            çiliği Kurumu’na, dava açma süresi içinde yapılan başvuru, işlemeye
            başlamış olan dava açma süresini durdurmakta olup, 21 inci maddenin
            birinci fıkrası uyarınca başvurunun Kurum tarafından reddedilmesi
            hâlinde, durmuş olan dava açma süresi gerekçeli ret kararının ilgiliye
            tebliğinden itibaren kaldığı yerden işlemeye başlar, 21 inci maddenin
            ikinci fıkrası uyarınca ise tavsiye kararı üzerine otuz gün içinde her-
            hangi bir işlem tesis edilmez veya eylemde bulunulmaz ise durmuş
            olan dava açma süresi kaldığı yerden işlemeye başlayacaktır.




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  353
   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359