Page 358 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 358

hizmeti vermeye gittiğinde onların ASM’ye başvuran hastalarına da
            ücretsiz olarak bakmak zorunda kaldığını,
               3/4) Vatandaşların ikametlerine en yakın ASM’deki aile he-
            kiminden ihtiyaç duyduğu sağlık hizmetini alması ve hekim de-
            ğişikliğinin göç vb. durumlara mahsus bir istisna olması gerek-
            tiğini belirtmiş ve belirli aralıklarla aynı il ya da ilçe merkezle-
            rindeki bilhassa aynı ASM’deki aile hekimlerinin kesin kayıtlı
            nüfuslarının gözden geçirilmesini, gezici hizmet nüfusları ile
            toplam nüfuslarının tekrar değerlendirilip nüfus farklılıkları-
            nın giderilmesini, bölge nüfusunun aile hekimleri arasında hakkaniye-
            te uygun, eşit, adil ve dengeli şekilde dağıtılmasını sağlayacak düzen-
            lemelerin yapılmasını talep etmiştir.

               B. İdarenin Şikâyete İlişkin Açıklamaları
               4) 2 numaralı paragrafta ayrıntılarına yer verildiği üzere “Gönder-
            me Kararı”na istinaden Burdur Halk Sağlığı Müdürlüğü’nün Ağlasun
            İlçe Hastanesi Baştabipliğine ve Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Başkan-
            lığı’na hitaben yazdığı 27/3/2014 tarihli ve 2372 ve 2373 sayılı yazı-
            larında;
               4/1) Şikayetçinin Ağlasun İlçe Hastanesine entegre ve ücretlendi-
            rilebilen kayıtlı kişi sayısı üst sınırı 2400 olan Ağlasun Merkez Aile
            Sağlığı Merkezi bünyesindeki 15.02.04 No.lu Aile Hekimliği Birimini,
            12/7/2013 tarihinde yapılan ek yerleştirmede 1490 kayıtlı nü-
            fusu ile birlikte şahsen seçerek sözleşme imzaladığı,

               4/2) 26/3/2014 tarihi itibarıyla Ağlasun Merkez Aile Sağlığı
            Merkezinde kayıtlı kişi dağılımının şikayetçi için 1572, diğer aile
            hekimliği birimleri için 2351, 2400, 2238 ve 1362 şeklinde olduğu, şi-
            kayetçinin aile hekimliğini seçtiği günkü nüfus yapısı ile bugünkü nü-
            fus yapısı arasında kayda değer bir değişiklik bulunmadığı,

               4/3) Şikâyetçinin bölge nüfusunun aile hekimleri arasın-
            da eşit dağıtılması yönündeki talebine ilişkin olarak ise, yeni
            aile hekimliği hizmet bölgelerinin oluşturulması veya mevcut
            bölgelerin yeniden yapılandırılarak nüfus aktarılmasının ilgili
            mevzuat kapsamında Müdürlükleri tarafından mümkün görül-
            mediği ve bu talebin hizmet kalitesini arttırmadan nüfus artı-
            şını sağlamaya yönelik olduğu,




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  357
   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363