Page 358 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-2
P. 358
hizmeti vermeye gittiğinde onların ASM’ye başvuran hastalarına da
ücretsiz olarak bakmak zorunda kaldığını,
3/4) Vatandaşların ikametlerine en yakın ASM’deki aile he-
kiminden ihtiyaç duyduğu sağlık hizmetini alması ve hekim de-
ğişikliğinin göç vb. durumlara mahsus bir istisna olması gerek-
tiğini belirtmiş ve belirli aralıklarla aynı il ya da ilçe merkezle-
rindeki bilhassa aynı ASM’deki aile hekimlerinin kesin kayıtlı
nüfuslarının gözden geçirilmesini, gezici hizmet nüfusları ile
toplam nüfuslarının tekrar değerlendirilip nüfus farklılıkları-
nın giderilmesini, bölge nüfusunun aile hekimleri arasında hakkaniye-
te uygun, eşit, adil ve dengeli şekilde dağıtılmasını sağlayacak düzen-
lemelerin yapılmasını talep etmiştir.
B. İdarenin Şikâyete İlişkin Açıklamaları
4) 2 numaralı paragrafta ayrıntılarına yer verildiği üzere “Gönder-
me Kararı”na istinaden Burdur Halk Sağlığı Müdürlüğü’nün Ağlasun
İlçe Hastanesi Baştabipliğine ve Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Başkan-
lığı’na hitaben yazdığı 27/3/2014 tarihli ve 2372 ve 2373 sayılı yazı-
larında;
4/1) Şikayetçinin Ağlasun İlçe Hastanesine entegre ve ücretlendi-
rilebilen kayıtlı kişi sayısı üst sınırı 2400 olan Ağlasun Merkez Aile
Sağlığı Merkezi bünyesindeki 15.02.04 No.lu Aile Hekimliği Birimini,
12/7/2013 tarihinde yapılan ek yerleştirmede 1490 kayıtlı nü-
fusu ile birlikte şahsen seçerek sözleşme imzaladığı,
4/2) 26/3/2014 tarihi itibarıyla Ağlasun Merkez Aile Sağlığı
Merkezinde kayıtlı kişi dağılımının şikayetçi için 1572, diğer aile
hekimliği birimleri için 2351, 2400, 2238 ve 1362 şeklinde olduğu, şi-
kayetçinin aile hekimliğini seçtiği günkü nüfus yapısı ile bugünkü nü-
fus yapısı arasında kayda değer bir değişiklik bulunmadığı,
4/3) Şikâyetçinin bölge nüfusunun aile hekimleri arasın-
da eşit dağıtılması yönündeki talebine ilişkin olarak ise, yeni
aile hekimliği hizmet bölgelerinin oluşturulması veya mevcut
bölgelerin yeniden yapılandırılarak nüfus aktarılmasının ilgili
mevzuat kapsamında Müdürlükleri tarafından mümkün görül-
mediği ve bu talebin hizmet kalitesini arttırmadan nüfus artı-
şını sağlamaya yönelik olduğu,
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 357