Page 105 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 105

tüm hükümlerinin tarafına uygulandığını, zaten eski yasayla %60 olan
              aylık bağlama oranının yeni yasa ile %40’a düşürülmüşken Geçici 10
              uncu madde işaret edilerek bağlama oranının %30 olarak hesap edil-
              mesinin hukuki bir tutarsızlık olduğu iddia ederek 01/10/2008 son-
              rası hizmetlerine ilişkin olarak aylık bağlama oranının %40 olarak uy-
              gulanarak hesaplanacak maaş farklarının tarafına ödenmesi yönünde
              şikayet başvurusunda bulunduğu anlaşılmıştır.

                   31. Somut olayda şikayetçinin 01/01/2000 tarihi öncesi 669 gün
              (Aylık Bağlama Oranı: %60), 01/01/2000 30/09/2008 tarihleri arası
              2482 gün (Aylık Bağlama Oranı: %60), 01/10/2008 sonrası emekli-
              lik tahsisinde bulunduğu 03/10/2011 tarihine kadar 1050 gün (Aylık
              Bağlama Oranı: %30) olmak üzere toplam 4201 prim gün sayısı bulun-
              duğu tespit edilmiştir.

                 32. 20 numaralı paragrafta değinilen 5510 sayılı Sosyal Sigortalar
              ve Genel Sağlık Sigortası Kanunun 28 inci maddesinin ikinci fıkrasının
              (a) bendi, yaşlılık aylığı bağlanması koşullarını düzenlemektedir. Bu
              hüküm, Kanunun yürürlüğe girdiği 2008 yılı Ekim ayından sonra ilk
              kez sigortalı olanlar için uygulanmaktadır. Bu tarihten önce iştirak-
              çi olanlar hakkında ise, 22 numaralı paragrafta açıklanan Geçici 7 nci
              madde hükümleri uygulanacaktır.

                 33. Şikayetçinin dilekçesinde, aylık bağlama oranının 5510 sayılı
              Kanunun Geçici 2 nci maddesinin (b) fıkrasına gereğince anılan Ka-
              nunun 29 uncu maddesine göre hesaplanması gerektiği iddiası karşı-
              sında 21 numaralı paragrafta açıklanan 5510 sayılı Kanunun 29 uncu
              maddesinin, anılan Kanun’un yürürlüğe girdiği tarihten sonra ilk defa
              sigortalı olarak çalışmaya başlayanları kapsayacağı yönünde Kanun
              koyucunun iradesini ortaya koyduğu anlaşılmaktadır. Ayrıca 24 nu-
              maralı paragrafta bahsedilen Geçici 2 nci maddenin 1 inci fıkrasının b
              bendinde de malullük ve sakatlık durumlarına ilişkin bir detaylandır-
              maya gidilmemiş olduğu görülmektedir.
                 34. Malullük ve sakatlık ile ilgili düzenlemeye 23 numaralı pa-
              ragrafta açıklanan Geçici 10 uncu maddede yer verilmiş ve kanunun





            104   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110