Page 107 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 107
ve aylık bağlama oranının tespitinde hukuka aykırılık bulunmadığı ka-
naatine varılmıştır.
38. Ayrıca 19 numaralı paragrafta değinilen “Sosyal güvenlik hak-
kı” başlıklı Anayasamızın 60 ıncı maddesi hükmü gereği Sosyal Gü-
venlik Kurumunun kurulduğu, Kurumun görev ve sorumluluklarını
nasıl yerine getireceğinin kanunla belirlendiği ve Kurum adına yapı-
lacak işlemleri kurumun organlarının kanun ile belirlenen kurallara
göre gerçekleştireceği açıktır. Dolayısıyla Kurum organlarının kanun
ile belirlenen koşulları araması, yasal görevini yerine getirmesinin bir
sonucudur. Diğer taraftan, Anayasamızın 65 inci maddesinde devletin
malî kaynaklarının yeterliliği ölçüsünde sosyal ve ekonomik ödevlerini
yerine getireceği düzenlenmiştir. Yasama yetkisinin genelliği de dikka-
te alındığında, yasama organının istediği alanda ve istediği içerikte ka-
nun çıkarma konusunda geniş bir takdir yetkisine sahip olduğu ancak
çıkarılan kanunların içeriğinin Anayasa’ya aykırı olmaması gerektiği
hususu izahtan varestedir.
39. Dolayısıyla şikayetçinin, farklı yasalara tabi olan kişilere fark-
lı aylık bağlama oranlarının uygulanması sonucu hukuki tutarsızlık
oluştuğu yönündeki değerlendirmeleri de gerek bir üst paragrafta bah-
sedilen yasama yetkisinin genelliği ilkesi, gerekse 27 numaralı parag-
rafta değinilen Yargıtay kararları karşısında kanun koyucunun takdir
yetkisi içerisinde değerlendirildiğinde idarenin işleminin hakkaniyete
de aykırı bir yönünün bulunmadığı anlaşılmıştır.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
40. 14/06/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
Kanununun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca bu ret kararı
üzerine, durmuş olan dava açma süresi kaldığı yerden işlemeye başla-
yacaktır.
B. Yargı Yolu
41. 2709 Sayılı 1982 Anayasası’nın Temel Hak ve Hürriyetle-
rin Korunması Başlıklı 40 ıncı maddesinin 2 nci fıkrasında, “Devlet,
106 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU