Page 28 - calisma-ve-sosyal-guvenlik-3
P. 28

32. Öte yandan; şikâyet başvurusunda, büyükşehir belediyelerinde
            çalışan ve büyükşehir belediye başkanlarının önerisi doğrultusunda
            atanan genel sekreterler ile genel müdürlerin, emekliliğe esas ek gös-
            terge rakamlarının büyükşehir belediye başkanlarının emekliliğe esas
            ek göstergelerinden yüksek olması dolayısıyla mağduriyet yaşadığını
            belirtmektedir.
                 33. 5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanununun halen yürürlükte
            bulunan Ek 48 inci maddesinin b fıkrasının birinci bendi hükmüne
            göre, 2008 yılı Ekim ayı başından önce belediye başkanı seçilip 5434
            sayılı Kanun kapsamında ilişkilendirilen tüm belediye başkanlarının
            büyükşehir, il, ilçe ve belde ayrımı yapılmaksızın emekli keseneği he-
            sabında, 657 sayılı Kanunun I Sayılı Cetvelinde mülki idare amirliği
            hizmetleri sınıfında yer alan ek göstergeler dikkate alınarak emekli
            keseneklerinin kesildiği ve bu çerçevede birinci derecenin dördüncü
            kademesine ilerleyen büyükşehir belediye başkanlarının ek gösterge-
            sinin 4800 olarak uygulandığı tespit edilmiştir.

                 34. Şikayetçinin emekliye ayrıldığı tarih itibariyle yürürlükte olan
            3030  sayılı  Büyükşehir  Belediyelerinin  Yönetimi  Hakkında  Kanun
            Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkındaki Kanun-
            da, 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Başkanlığı Kanunun 23.7.2004
            tarihinde yürürlüğe giren ve 24.10.2011 tarihinde değişikliğe uğrayan
            22. maddesinin 2. fıkrasının aksine, Genel Sekreterlerin genel idare
            hizmeti sınıfına dahil bakanlık genel müdürlerin haklarından yararla-
            nacaklarına ilişkin bir düzenleme bulunmadığı, 657 sayılı Devlet Me-
            murları Kununun’da ise Genel Sekreterlerin ek göstergesinin 1995 yı-
            lından itibaren 4800 olarak gösterildiği, dolayısıyla şikayetçinin emek-
            li olduğu tarih itibariyle durumu mevzuat çerçevesinde değerlendiril-
            diğinde genel sekreterleri belediye başkanlarından fazla aldıklarının
            sübuta ermediği, bu itibarla işlemde hukuka ve hakkaniyete aykırılık
            bulunmadığı anlaşılmıştır. Bu durum “Kanunların geriye yürümezli-
            ği ilkesi”yle de uyumlu olup, hukuk güvenliği ve yasaların bağlayıcı-
            lığı ilkelerinin bir sonucudur, bunun tek istisnası üstün kamu yararı
            bulunması olmakla beraber olayımızda üstün kamu yararı bulunmadı-
            ğından, aksi bir uygulamanın mümkün olmadığı kanaatine varılmıştır.

               35. Diğer taraftan, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Si-
            gortası Kanununun 80 inci maddesinin üçüncü fıkrasının d bendinde;





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  27
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33