Page 18 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 18
D-Şikayet Konusuna İlişkin Uygulamalar
7. a) 30.06.2004 tarih ve 5204 sayılı Milli Eğitim Temel Ka-
nunu ve Devlet Memurları Kanununda Değişiklik yapılmasına
ilişkin Kanunun iptali istenen 1. Maddesine ilişkin açıklama
aşağıda sunulmuştur:
1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 43. maddesine üçün-
cü fıkradan sonra gelmek üzere yedi fıkra ekleyen 5204 sayılı Kanu-
nun 1.maddesinin 1.fıkrasında; Öğretmenlik mesleğinin; adaylık dö-
neminden sonra öğretmen, uzman öğretmen ve başöğretmen olmak
üzere üç kariyer basamağına ayrılacağı, adaylık dönemini başarıyla
tamamlayanların mesleğe öğretmen olarak atanacağı, 2.fıkrasında;
kariyer basamaklarında yükselmede kıdem, eğitim (hizmet içi eği-
tim, lisansüstü eğitim), etkinlikler (bilimsel, kültürel, sanatsal ve
sportif çalışmalar) ve sicil (iş başarımı) puanları ile sınav sonuçlarının
esas alınacağı, değerlendirmenin 100 tam puan üzerinden yapılacağı,
değerlendirme puanının % 10’unu kıdem, % 20’sini eğitim, % 10’unu
etkinlikler, % 10’unu sicil (iş başarımı) ve % 50’sini de sınav puanının
oluşturacağı, 3.fıkrasında; kariyer basamaklarında yükseleceklerin de-
ğerlendirme puanlarına göre başarı sıralamasına alınacağı, değerlen-
dirmeye alınmak için sınav tam puanının en az % 60’ını almış olmak
şartının aranacağı, 4.fıkrasında; sınavın yılda bir defa olmak üzere ÖS-
YM’ce yapılacağı; 5.fıkrasında; alanında ya da eğitim bilimleri alanın-
da tezli yüksek lisans öğrenimini tamamlamış öğretmenlerden uzman
öğretmenlik, doktora öğrenimini tamamlamış olan öğretmenlerden
ise başöğretmenlik için sınav şartının aranmayacağı, bu durumda olan
öğretmenlerin kıdem, hizmet içi eğitim, etkinlikler (bilimsel, kültü-
rel, sanatsal ve sportif çalışmalar) ve sicil (iş başarımı) ölçütlerine göre
değerlendirileceği, 6.fıkrasında; öğretmenlik kariyer basamaklarında
yükseleceklerin gireceği sınavın, sınava katılacaklarda aranacak en az
çalışma süresinin, hizmet içi eğitim veya lisansüstü eğitim nitelikleri-
nin, her bir değerlendirme ölçütüne ilişkin hususlar ve puan değerle-
rinin, alanında ya da eğitim bilimleri alanında tezli yüksek lisans veya
doktora öğrenimini tamamlamış olanlardan uzman öğretmenlik veya
başöğretmenlik için aranacak kıdemin, hizmet içi eğitim, etkinlikler
(bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif çalışmalar) ve sicil (iş başarımı)
şartları ve puan değerlerinin, branşlar temelindeki uzman öğretmen-
lik ve başöğretmenlik sayılarının, yükselmeye ilişkin usul ve esaslar
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 13