Page 360 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 360
ortalamanın üzerinde puan alan öğrencilerin öncelikle Ağırlıklandırılmış
Sınav Puanlarını (Ek 1), sonra da Yerleştirmeye Esas Puanlarını etkileye-
cektir. Bu durum, altı temel dersten beşinde de aynı başarı puanlarına sa-
hip olan iki öğrenciden Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden muaf olma-
yanın bu dersteki başarısının düşük ya da yüksek olması Yerleştirmeye Esas
Puanını değiştirmektedir.
4. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alt testinden muaf olmayan öğrenciler
+2 katsayı farkı için testteki 20 soruyu cevaplamaktadırlar. Bu durum test
kaygısı, yorgunluk vb. açısından öğrencilerin diğer testlerdeki başarılarını
da etkileyeceğinden bir yanlılığa yol açabilecektir.
5.Sınavın geçerliği için aşağıdaki önlemlerin alınması yerinde olacaktır:
a. Katsayılar sınava girecek tüm öğrenciler için aynı olmalıdır.
b. Soru sayıları ders saatlerine uygun olmalıdır.
c. Testleri cevaplama süreleri her öğrenci için aynı olmalıdır.
d. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi testinden muaf olanlar için, farklı alan-
lardan denk/eş değer sorular hazırlanmalıdır.”
32. Söz konusu bilirkişi heyeti Raporu Ek 1 ‘de, “Din Kültürü ve Ah-
lak Bilgisi dersi dışında diğer derslerden aşağıda yer verilen puanları alan
iki öğrencinin;
Dersler Sınav Puanı
Türkçe 95
Matematik 83,33
Fen ve Teknoloji 77,78
Atatürk İlkeleri ve İnkılap 85
Tarihi
Yabancı Dil 94,44
katsayılarının Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersini alan öğrenci için 18
iken muaf öğrenci için 16 olarak belirlendiği bilgisinden yola çıkılarak; Din
Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi puanlarının değişmesi durumunda bu dersi
alan ve almayan öğrencilerin karşılaştırmalı puanlarına aşağıda yer veril-
miştir:
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 355