Page 403 - egitim-ve-ogretim-hakki-1
P. 403

Kararı”nın ekindeki İyi İdare Yasası’nın “İyi İdarenin İlkeleri" başlıklı
            I. Bölümünün “Yasallık ilkesi” başlıklı ikinci maddesinin birinci
            fıkrasında; “İdare yasaya uygun faaliyette bulunur. Takdir yetki-
            sini kullandığında da keyfi kararlar alamaz.” denilmektedir.

               18) Diğer taraftan, 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı
            Resmi Gazete’de yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun
            Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’in “İyi
            Yönetim İlkeleri" başlıklı 6 ncı maddesinde “Kurum, inceleme ve araş-
            tırma yaparken idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde;
            kanunlara uygunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye
            kullanılmaması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap
            verilebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması,
            dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar
            verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yollarının göste-
            rilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması
            gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta
            bulunup bulunmadığını gözetir ve iyi yönetim ilkelerine uyar.” hükmüne
            yer verilmiştir.
               19) Tüm bu hükümler çerçevesinde değerlendirildiğinde; TODA-
            İE’nin başvuru sahiplerinden aldığı “giriş sınav ücretinin” herhangi
            bir kanuni dayanağının bulunmadığı, dolayısıyla “kanunlara uygunluk”
            ilkesine uyulmadığı görülmüş; diğer yandan, şikâyetçiye iade talebinin
            reddedildiğini bildiren cevabi yazıda talebin sadece Enstitü Yürütme
            Kurul  Kararına  istinaden  reddedildiğinin  belirtilmesi  ile  yetinildiği,
            ilave herhangi bir gerekçeye yer verilmediği, ayrıca söz konusu ret ya-
            zısında şikâyetçinin başvurabileceği kanun yollarının gösterilmediği,
            dolayısıyla yukarıda bahsedilen iyi yönetişim ilkelerinden “kararların
            gerekçeli olması” ve “karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi” ilkele-
            rine uyulmadığı görülmüş olup, bundan böyle idareden bahse konu
            ilkelere uygun hareket etmesi beklenmektedir.


               IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
               MEVZUAT
               A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
               20) 14/06/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
            Kanunu’nun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, bu Tavsiye




           398   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408