Page 520 - egitim-ve-ogretim-hakki-2
P. 520
21) Yukarıdaki açıklamalar ve yargı kararları ışığında, yeni Yönet-
melik ile aile danışmanına yeni görev ve yetkilerin tanınmış ve bu
alandaki standartların ortaya konmuş olması, yeni yönetmeliğin ge-
çici maddesindeki daha önce aile danışmanlığı ve meslek elemanlığı
sertifikası olanlar için 3 yıl gibi makul bir süre içinde Yönetmelikte
öngörülen eğitim sürelerini tamamlama imkanının sağlanması, ayrı-
ca bu kişilerin aile danışmanlığı alanında yüksek lisans veya doktora
eğitimini tamamlamış olmaları durumunda da aile danışmanı sayıla-
caklarının hükme bağlanmış olması ve daha önce çıkarılan yönetme-
likte hak kazanılmış olan Aile Danışmanlığı unvanı hakkının da saklı
kaldığı hususları göz önünde bulundurularak, şikayetçinin 04.09.2012
tarih ve 28401 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan, Aile Danışma Mer-
kezleri Hakkında Yönetmeliğin Geçici 1’inci Maddesinin 2’nci ben-
di hükümlerinin iptali veya geçmişe yönelik işletilmemesi talebinin
kamu hizmeti ve gereği ve üstün kamu yararına aykırı olduğu kanaati
ve sonucuna ulaşılarak idarenin şikayetçinin talebini reddinde hukuka
ve hakkaniyete aykırılık gözlenmemiştir.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL MEVZUAT
A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
22) 14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Ka-
nununun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, durmuş olan dava
açma süresi gerekçeli ret kararının ilgiliye tebliğinden itibaren kaldığı
yerden işlemeye başlayacaktır.
B. Yargı Yolu
23) 2709 Sayılı 1982 Anayasası’nın Temel Hak ve Hürriyetlerin
Korunması Başlıklı 40.maddesinin 2.fıkrasında, “Devlet, işlemlerinde,
ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını ve sürele-
rini belirtmek zorundadır.” hükmü yer almakta olup, şikayetçinin dava
açma süresini kaçırmış olduğu tespit edilmiş olmakla birlikte, aksi dü-
şünülmekte ise, 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20
inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, ilgili idarenin işlemine karşı
dava açma süresinden arta kalan süre içinde Ankara İdare Mahkeme-
sine, şikayetin dayanağı Yönetmelik hükmünün iptali yönünden ise
Danıştay’a yargı yolu açıktır.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 515