Page 243 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 243

gibi şikayete konu olayda Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel
            Beyannamesi ile İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesinde yazılı ve güven-
            ce altına alınmış olan haklara aykırı bir durum tespit edilememiştir.
               E. İyi Yönetim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
               23) 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi yönetim ilkeleri”
            başlıklı 6 ncı maddesinde “Kurum, inceleme ve araştırma yaparken
            idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde;  kanunlara uy-
            gunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanıl-
            maması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap veri-
            lebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması,
            dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede
            karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru
            yollarının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilme-
            si, kişisel verilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem
            ve eylem ile tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gözetir ve
            iyi yönetim ilkelerine uyar.” hükmü yer almaktadır. Söz konusu Yönet-
            melik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa Birliği
            Temel Haklar Şartının 41. maddesinde de iyi yönetim hakkından bah-
            sedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa Parlamentosu tarafından ka-
            bul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış Yasası”nda da yer verilmiştir.

               Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anlayışında
            idarelerden sadece hukuka uygun olarak hareket etmeleri değil aynı
            zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri beklen-
            mektedir.

               24) Şikayet başvurusu kapsamında Kırıkkale Üniversitesi Rek-
            törlüğü’nden istenilen bilgi ve belgelerin süresi içinde idarece gön-
            derildiği, şikayetçiye makul sürede cevap verildiği anlaşılmakla, “ka-
            rarın geciktirilmeksizin bildirilmesi”  ilkesine  idare  tarafından
            gereken özenin gösterildiği, iyi yönetime uygun bir davranış ve yak-
            laşım sergilendiği ancak, idarece başvurana verilen bilgide “başvuru
            yolları ve sürelerinin” gösterilmediği ve “kararın gerekçeli olma-
            dığı” tespit edilmiş olup, İdareden bundan böyle bu hususlara da
            uyması beklenmektedir.






           238   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248