Page 255 - egitim-ve-ogretim-hakki-3
P. 255
bulunmadığını gözetir ve iyi yönetim ilkelerine uyar.” şeklinde yer ve-
rilmektedir. Söz konusu Yönetmelik hükmünde yer alan ilkelerin kay-
nağını teşkil eden Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının 41 inci mad-
desinde de iyi yönetim hakkından bahsedilmekte olup, benzer ilkelere
Avrupa Parlamentosu tarafından kabul edilen “Avrupa Doğru İdari
Davranış Yasası” nda da yer verilmiştir.
26) Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme neticesin-
de; şikâyet başvurusu kapsamında ilgili idareden istenilen bilgi ve bel-
gelerin süresi içinde ve gerekçeli gönderildiği, sorulan sorulara ve iste-
nilen açıklamalara yeterli cevaplar verildiği iyi yönetişim davranışı
gösterdikleri; ancak , şikâyetçiye yazılan cevabi yazılarda şikâyetin
reddedilmesi durumunda karara karşı hangi sürede hangi mercilere
başvurulabileceğinin gösterilmemiş olması sebebiyle “karara karşı baş-
vuru yollarının gösterilmesi” ilkesine uyulmadığı da anlaşılmış olup,
idarenin bundan böyle bu ilkelere de uyacağı beklenmektedir.
IV)HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
A.Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
27) 14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Ka-
nununun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, durmuş olan dava
açma süresi gerekçeli ret kararının ilgiliye tebliğinden itibaren işleme-
ye başlayacaktır.
B)Yargı Yolu
28) 2709 Sayılı 1982 Anayasası’nın Temel Hak ve Hürriyetlerin Ko-
runması Başlıklı 40. maddesinin 2. fıkrasında, “Devlet, işlemlerinde,
ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını ve sürele-
rini belirtmek zorundadır.” hükmü yer almakta olup, 6328 sayılı Kamu
Denetçiliği Kurumu Kanununun 20 inci maddesinin ikinci fıkrası uya-
rınca, ilgili idarenin işlemine karşı 60 günlük dava açma süresinden
arta kalan süre içinde Tekirdağ İdare Mahkemesine yargı yolu açıktır.
V)KARAR
Yukarıda açıklanan gerekçeler ve dosya kapsamına göre ŞİKAYE-
TİN REDDİNE,
250 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU