Page 338 - ekonomi-maliye-ve-vergi-1
P. 338
merkezlerinde kurulabildiği gibi, sosyo-ekonomik bakımdan daha az
gelişmiş ilçelerde de kurulabildiğini, Bakanlar Kurulu Kararında da bu
husus dikkate alınarak, genellikle ilçelerdeki geliştirme ödeneği oran-
larının daha yüksek belirlendiğini, bununla birlikte ilçelerde geliştir-
me ödeneği yüksek olsa bile Öğretim Görevlilerine bu oranın yarısı
uygulandığından bu artışın Öğretim Görevlilerine tam anlamıyla katkı
sağlamadığını,
3.6. Öğretim Görevlilerine bulunduğu ilçenin sosyo-ekonomik du-
rumundan dolayı almaya hak kazandığı geliştirme ödeneğinin yarısı-
nın ödenmesinin; ciddi bir eşitsizlik ve adaletsizlik getirdiğini,
3.7. ... ilçesinde geliştirme ödeneği oranın %60 olarak belirlendiği-
ni, kendisinin Öğretim Görevlisi olduğu için bu oran %30 olarak uygu-
landığını,
Belirtmekte olup, menfaatinin ihlal edildiğini düşündüğü bu konu-
da düzenleme ve iyileştirme yapılması yönünde tavsiye kararı verilme-
sini talep etmektedir.
B. İdarelerin Şikâyete İlişkin Açıklamaları
4. Konu kapsamında Maliye Bakanlığı’ndan istenen bilgi ve belge
talebine verilen cevabi yazıda özetle;
4.1. Şikayetçinin 12/1/2015 tarihli dilekçesinde belirtilen
4/4/2005 tarihli ve 2005/8681 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla “Ge-
liştirme Ödeneği Ödenmesine Dair Karar” hükümleri gereğince öğre-
tim görevlilerine anılan Karar hükümleri gereğince hesaplanan geliş-
tirme ödeneği tutarının yarısının ödenmesinin mevzuata ve eşitliğe
aykırı olduğu iddiasına yönelik hususların incelendiğini ve 28/1/2015
tarihli 599 sayılı Gönderme Kararına istinaden verilen 10/2/2015 ta-
rihli 1431 sayılı yazı ile ilgiliye ve Kurumunuza Maliye Bakanlığının
görüşünün iletildiğini ve söz konusu yazıya ilave edilecek bir husus
bulunmadığı,
4.2. 10/2/2015 tarihli ve 1431 sayılı cevabi yazıda;4/4/2005 tarihli
ve 2005/8681 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı eki “Geliştirme Ödeneği
Ödenmesine Dair Karar” ile 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Ka-
nununun 14 üncü maddesiyle Bakanlar Kuruluna tanınan yetki çer-
çevesiyle; yükseköğretim kurumlarının öğretim elemanı ve öğretim
elemanı başına düşen öğrenci sayısı, coğrafi konum, bulundukları
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 333