Page 334 - ekonomi-maliye-ve-vergi-1
P. 334

ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması, eşitlik,
            tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklen-
            tiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hakkı, savunma
            hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, kararların gerekçeli
            olması, karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi, kararın geciktirilmek-
            sizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uy-
            gun işlem ve eylem ile tutum ve davranışta bulunup bulunmadığını gözetir
            ve iyi yönetim ilkelerine uyar.” hükmü yer almaktadır. Söz konusu Yö-
            netmelik hükmünde yer  alan  ilkelerin kaynağını teşkil eden Avru-
            pa Birliği Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde de iyi yönetim
            hakkından bahsedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa Parlamentosu
            tarafından kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış Yasasında da
            yer verilmiştir.

               38. Şikayetçinin 29/11/2013 tarihli dilekçesiyle SPK’ya yaptığı
            başvurusuna idarece 23/6/2014 tarihinde cevap verilmiş olup, cevabi
            yazıda “kararların gerekçeli olması” , “şeffaflık”, “hesap verile-
            bilirlik”, “bilgi edinme hakkı”, ilkelerine uyulduğu, ancak, “makul
            sürede karar verme”  ve “karara karşı başvuru yolları ve sü-
            relerinin gösterilmesi” ilkelerine uygun hareket edilmediği tespit
            edilmekle,  idareden  bundan  böyle  bu  ilkelere  de  uygun  davranması
            beklenmektedir.
               39. Şikayetçinin 17/6/2014 ve 13/11/2014 tarihli dilekçeleriyle
            YTM’ye yaptığı başvurusuna bahse konu idarece 30/6/2014 tarihli ve
            14/11/2014 tarihli yazılarla cevap verilmiş olup, cevabi yazıların “ka-
            rarların gerekçeli olması” , “şeffaflık”, “hesap verilebilirlik”,
            “bilgi edinme  hakkı”,  “makul sürede karar verme” ilkelerine
            uygun olarak hazırlandığı ancak “karara karşı başvuru yolları ve
            sürelerinin gösterilmesi” ilkesine uygun hareket edilmediği tespit
            edilmekle, idareden bundan böyle bu ilkeye de uygun hareket etmesi
            beklenmektedir.


               IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
               MEVZUAT
               A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
               40. 14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Ka-
            nununun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, bu tavsiye kararı




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  329
   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339