Page 341 - ekonomi-maliye-ve-vergi-1
P. 341
10. Aynı karara istinaden 10/2/2015 tarihli ve 1431 sayılı Mali-
ye Bakanlığının cevabi yazısında; Bakanlar Kurulunca farklı kadro ve
görev unvanlarında bulunan öğretim elemanlarına farklı oran veya
miktar belirlenmesi kanunun verdiği yetki çerçevesinde yapılan bir
düzenleme olduğunu, bu düzenlemenin mevzuata aykırı bir yön bu-
lunmadığı belirtildiği,
11. Şikayetçinin talebinin yerine getirilmemesi nedeniyle 1/4/2015
tarihinde Kurumumuza aynı konu içerikli tekrar başvuru yapıldığı,
Anlaşılmıştır.
D. Kamu Denetçisi Abdullah Cengiz Makas’ın İnceleme ve
Araştırma Bulguları
12. Şikâyetin çözüme kavuşturulması adına gerekli bilgi ve belgeler
25/6/2015 ve 17/4/2015 tarihli yazılar ile talep edilmiş, İdarelerce ve-
rilen cevap ve yazı eklerine 4, 5 ve 6 ncı paragraflarda yer verilmiştir.
III. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
A. İlgili Mevzuat
13. Anayasanın “Yürütme Yetkisi ve Görevi” başlıklı 8 inci mad-
desinde; “Yürütme yetkisi ve görevi, Cumhurbaşkanı ve Bakanlar Kurulu
tarafından, Anayasaya ve kanunlara uygun olarak kullanılacağı ve yerine
getirileceği”, “Kanun Önünde Eşitlik” başlıklı 10 uncu maddesinde;
“Herkes, dil ırk, cinsiyet, siyasi görüşünce, felsefi inanç, din, mezhep, ve
benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşit olduğu” ifade
edilmiştir.
14. 2547 sayılı Yükseköğretim Kurulu Kanunun “Öğretim Üyeleri-
nin Görevleri” başlıklı 22 inci maddesinde;
“a. Yükseköğretim kurumlarında ve bu kanundaki amaç ve ilkelere uy-
gun biçimde önlisans, lisans ve lisansüstü düzeylerde eğitim - öğretim ve
uygulamalı çalışmalar yapmak ve yaptırmak, proje hazırlıklarını ve semi-
nerleri yönetmek,
b. Yükseköğretim kurumlarında, bilimsel araştırmalar ve yayımlar yap-
mak,
c. İlgili birim başkanlığınca düzenlenecek programa göre, belirli gün-
lerde öğrencileri kabul ederek, onlara gerekli konularda yardım etmek, bu
336 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU