Page 116 - ekonomi-maliye-ve-vergi-2
P. 116

bundan böyle insan hakları konusunda daha duyarlı davranması ge-
            rektiği değerlendirilmiştir. Zira 22 ve 23 numaralı paragraflarda bah-
            sedilen Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi karaları da bu yöndedir.
               F. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
               33) 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin  “İyi yönetim ilkeleri”
            başlıklı 6 ncı maddesinde; “Kurum, inceleme ve araştırma yaparken ida-
            renin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uygun-
            luk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanılmaması,
            eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı
            beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması, dinlenilme hakkı, sa-
            vunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede karar verme, kararların
            yasal ve makul olması, karara karşı başvuru yollarının gösteril-
            mesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması
            gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta
            bulunup bulunmadığını gözetir ve iyi yönetim ilkelerine uyar.” hükmü yer
            almaktadır.

               34) Şikayetçinin ödemiş olduğu emlak vergilerinin geçmişe dö-
            nük iade edilmesi talebine, idarenin Emlak Vergisi Kanununda Geçici
            Muaflıkları ilgilendiren bildirim şartını ileri sürmesi, indirimli (sıfır)
            oranlı emlak vergisi uygulamasını geçici muaflık gibi değerlendirerek,
            şikayetçinin bildirimde bulunmadığı gerekçesiyle talebi reddetmesi iyi
            yönetim ilkelerinden kararların yasal ve makul olması kuralının
            uygulanmadığını göstermektedir. İdarenin kararında göstermiş oldu-
            ğu gerekçenin şikayet konusu ile bağlantısı kurulamamıştır. Şikayetçi-
            nin bireysel gereksinimlerini karşılayacak çözüm önerileri sunulmak
            yerine, şikayet sahibinin dilekçesine talebi karşılamayan ve taleple il-
            gisi olmayan standart gerekçelerle cevap verilmiş, ayrıca idarenin ver-
            diği karara karşı şikayet ve itirazlar hususunda başvurulacak kanun
            yollarını göstermeyerek iyi yönetim ilkelerine uygun davranış ser-
            gilemediği değerlendirilmektedir.











                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  109
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121