Page 363 - ekonomi-maliye-ve-vergi-2
P. 363
tahsis bedeli olan 25.827,70 TL’nin geri ödenmesi sırasında herhan-
gi bir kesinti yapılmasının hukuka aykırı olduğu yönündeki şikâyeti
değerlendirildiğinde ise; söz konusu maddenin düzenlemesindeki
amacın katılımcıların daha önce yapmış oldukları ödemelerin
iadesi sırasında, katılımcıların lehine herhangi bir ek faiz ve
benzeri hakkın tahakkuk ettirilmesinin önüne geçmek olduğu,
dolayısıyla hal böyleyken şikâyetçinin ilgili maddeye istinaden
tarafından yapılan kesintinin iadesi talep etmesinin ilgili hük-
mü yanlış yorumlamasından ileri geldiği sonucuna varılmakla
bu açıdan da hukuka aykırılık olmadığı kanaatine varılmıştır.
27. Şikâyetçinin, arsa tahsis başvurusu için ödemiş olduğu
ön müracaat bedelinin tarafına iade edilmesine yönelik başvu-
rusuyla ilgili olarak; ilgili OSB’den ön müracaat bedelinin katılımcı-
lardan hangi amaçlarla alındığı sorulmuş olup OSB tarafından, ön mü-
racaat bedellerinin, katılımcıların bölge içerisinde yapacakları yatırım
konusunda ciddi ve samimiyetlerinin anlaşılması ve gerçek yatırımcı-
ların tespiti amacıyla OSB’nin karar mercilerinin belirlediği kıstas ve
şartlar çerçevesinde ayrım gözetilmeksizin tüm arsa tahsisi talebinde
bulunan müracaat sahiplerinden alındığı belirtilmiştir.
28. Ön müracaat bedelinin yasal dayanağı ilgili OSB’ye so-
rulduğunda, 4562 sayılı Organize Sanayi Bölgeleri Kanunun
7 ve 8 inci maddeleri ile Organize Sanayi Bölgeleri Uygulama
Yönetmeliğinin 35 ve 41 inci maddeleriyle ... Besi Organize
Sanayi Bölgesinin Müteşebbis Heyeti ve Yönetim Kurulu, OSB
ile ilgili yapılacak iş ve işlemlerde şartlar belirlemeye ve bu ko-
nularda karar ittihaz etmeye yetkili kılındığı, bu yetki dahilinde
Yönetim Kurulunca alınan 14/07/2006 tarih ve 23 sayılı karar ile arsa
tahsisi için müracaat edeceklerden kayıt parası alınacağı, adına tahsis
yapılmayanlara paralarının iade edileceğine dair karar alındığı, ön mü-
racaat bedelinin 4562 sayılı Organize Sanayi Bölgeleri Kanunun 12 nci
maddesinde yer alan “Diğer Gelirler” kapsamında değerlendirildiği ve
kayıtlarda takip edildiği bilgisi verilmiştir.
29. 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 3
üncü maddesinde, kamu gelirlerinin tanımı yapılmış olup söz konusu
tanımda, kamu gelirlerinin kanuna dayanılarak toplanan gelirlerden
oluştuğu belirtilmiştir. Bu tanımdan anlaşılacağı üzere, kamu idareleri
356 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU