Page 109 - ilitam-dergisi
P. 109
İLİTAM DIN EĞITIMI VE ILAHIYAT LISANS TAMAMLAMA PROGRAMI
gibi yüz binlerce işsiz ilahiyat mezunu bir kitlenin yakın gelecekte oluşmasına
da sebep olacaktır. Sınavsız ilahiyat tamamlama uygulaması ayrıca örgün ilahi-
yat eğitimin tercin edilmesini de olumsuz yönde etkileyecektir.
Araştırma görevliliği vb. sınavlarda sonucu belirleyen notların yüzde 30’u
mezuniyet notundan geldiğinden, örgün ilahiyat mezunları karşısında İLİTAM
mezunları çok ciddi bir avantaj elde ediyorlar. Değerli sendika başkanı
“lütfen imamlara sınavsız İLİTAM hakkı olmasın demeyin, üzülüyorlar” dedi,
ben de aynı şeyi kendi öğrencilerim için söyleyeceğim sayın başkan. Hazırlıkla
beraber beş yıl okuyor öğrencilerimiz. Bunlar da böyle bir hak geldiği zaman
üzülüyorlar. Hatta sınavla gelen İLİTAM öğrencilerimiz de üzülüyorlar ki, onların
içerisinde diyanet personeli de var. Yani kendisi bir sınavla girmiş, emek vererek
gelmiş, bir başkası emek vermeden gelmiş.
İLİTAM mezunları konusunda bir araştırmanız var mı bilemiyorum. Ben bir
şehirdeki sendika başkanına sordum. Sendika başkanı –şehrin ismini de istenir-
se açıklayabilirim- diyanet personelinden İLİTAM bitirenlerin yüzde 60’ının millî
eğitime geçtiğini söyledi. Amacımız kaliteyi artırmaksa bu nasıl oluyor? Yani
öğretmenlik belki daha kolay bir görev olarak mı görülüyor, bilemiyorum. Bana
şehirden uzak bir köyde görev yapan bir imam geldi, bizim İLİTAM’ı kazanmış.
Neden bir dağ köyünde görev yapmayı seçtin diye sordum. Hocam, zaten köy-
de kimse yok, okul bitene kadar idare ederim, ondan sonra da öğretmenliğe
geçerim dedi. Öğretmenlik yapmak için tecrüben var mı dedim. Hocam imam-
lık yapıyoruz, niye tecrübemiz olmasın, zaten hep insanla uğraşıyoruz dedi.
Son olarak önerilerimi arz edip, vaktime de bakıyorum başkanım, onu aş-
madan bitireceğim inşallah. Örgün ilahiyatların sayısı, kontenjanları son derece
yeterli, mümkünse İLİTAM programlarını tamamen kapatılması gerektiği görü-
şündeyim. Eğer devam edecekse adalet gereği sınavlı şekilde ve sınırlı konten-
janla devam etmelidir. Yine devam edecekse kalitenin artırılması konusunda
gerekli çalışmalar yapılmalıdır diye düşünüyorum. Eğer derdimiz eğitim almak-
sa, diploma bizim için problem değilse İsmail Hakkı Ünal hocamızın önerisi çok
yerindedir. Sertifika programları açılabilir. İsteyen herkes o şekilde din eğitimi
noktasında kalitesini artırabilir.
OCAK 2020 109